عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
مراسم روضه خانگی حاج علی انسانی برگزار شد
طاعت این است که در شب نیمه شعبان بگوییم آقا بیا و بعد کیک چندصد کیلیویی درست کنیم ؟ بعد شیعه امام زمان(عج) در آن نزدیکی سر گرسنه به زمین بگذارند. امام رضا(ع) فرمودند: امام از پدر و مادرتان به شما مهربان تر است.
گزارش تصویری


عقیق: روضه هفتگی منزل حاج علی انسانی با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج علی انسانی ، حاج کاظم غفار نژاد ،حاج سید مهدی میرداماد و ذاکرین اهل بیت (ع) برگزار شد .

در ادامه گزیده ای سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب را بخوانید:

یکی از موضوعاتی که در مسائل مهدویت برای منتظران مطرح می شود واژه مشهوری است که در عامه شیعه خیلی رد و بدل است. می گویند این آقا در زمره منتظران جزء یاران حضرت است. هیئت و بیرق هم علم می کنند که ما انصارالمهدی(عج) هستیم. اما واقعا در واقعیت هم اینگونه است؟ به لفظ که نیست. در روایات ما شاخصه هایی برای نصرت طلبی مطرح است. خدا وقتی می گوید یاری کنید نماینده خدا را در ادامه می گوید یاری کنید تا من هم شما را یاری کنم، این یاری کردن دوطرفه است. خودمانی اش این است که دم خدا را خوب باید ببینیم.

قبل از امام زمان (عج) یازده امام آمدند که ما قدر این ها را ندانستیم، یا مسموم یا مقتول کردیم. حدیثی است در کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی گلپایگانی که واقعا این کتاب شاهکار ایشان است، در این کتاب حدیثی است که از امیرالمومنین(ع) سوال کردند که آقا انصارالمهدی(عج) چه کسانی هستند؟ چون حضرت خودشان می فرمایند: من خودم بسیار دوست دارم که یاران پسرم را ببینم. امام(ع) فرمودند: یاران مهدی ما(عج) کسانی هستند که ایمانشان در اوج کمال است.  

حقیقت ایمان مومن در دو حرف است، معرفت و طاعت. مقدمه ایمان معرفت است و ثمره آن طاعت است.

امام صادق(ع) می فرمایند: اگر می خواهی بدانی چقدر خدا را شناختید ببینید چقدر مطیع او هستید.


طاعت این است که در شب نیمه شعبان بگوییم آقا بیا و بعد کیک چندصد کیلیویی درست کنیم ؟ بعد شیعه امام زمان(عج) در آن نزدیکی سر گرسنه به زمین بگذارند. امام رضا(ع) فرمودند: امام از پدر و مادرتان به شما مهربان تر است.

شخصی بود به نام میرزا یحیی که دگمه ساز هم بود. ایشان یک بار دلش برای  امام زمانش(عج) تنگ شده بود و حضرت را صدا زد و گفت آقا دلم برایت تنگ شده بعد دید حضرت همان جا هستند . گفت: آقا من باید گدایی شما را می کردم تا بیایید، حضرت(ع) فرمودند: امروز اتفاقا من هم دلم برایت تنگ شده بود. حضرت به یحیی گفتند: یحیی اگر من به اندازه تو پای کار داشتم می آمدم. بعد فرمودند : میرزا من هم می خواهم با این ها صحبت کنم ولی اینها صدای من را نمی شنوند. این را بدانید مهدی فاطمه(س) با مال حرام جمع نمی شود.

ایشان مطیع می خواهند. هنر اطاعت پذیری هم باید این باشد که جهل ما را نگیرد ، کج فهمی ها ما را نگیرد، دو روز اگر روزیمان کم می شود اصل را از ریشه نزنیم.

 عصر غیبت فصل امتحان و اطاعت پذیری است. بفهمیم کجا هستیم. پیامبر(ص) فرمودند: هرگاه احساس کردید که در محضر محبوبت اهل گناه نیستید بدانید که دوستش دارید. منی که روی منبر پیغمبر(ص)  داد می زنم که مهدی جان دوستت دارم و نماینده خدا هستی آیا اینگونه هستم؟ آیا در محضر خداوند گناه نمی کنم؟ اصلا قاعده این است، محب چون قلبش مالامال از لحظه حضور در محبوبش است ، کاری نمی کند که او ناراحت بشود، گیرم که در این دو روز دنیا هم، دنیایی ها ناراحت شوند خب باشند لبخند بر لب محبوبش را می پسندد.

دومین ویژگی انصارالمهدی(عج) این است که اهل تواضع هستند. اصلا کسانی که پای حضرت مهدی(عج) ایستادند رذیله اخلاقی در وجودشان نیست. چرا باید یک عده نااهل بگویند شیعه های مهدی(ع) اهل رذیله های اخلاقی هستند.

هیئت می گیرند برای آبرو بردن مردم. این چه منتظر بودنی است؟ کار سخت تر از این حرف ها است. امام صادق(ع) فرمودند: سلمان چون خواسته خود را بر خواسته مولایش علی(ع) مقدم دانست به آن درجه رسید.

سومین ویژگی منتظران حضرت ولیعصر(عج) این است که جانشان را در راه خدا می دهند. طرف زن جوان دارد، بچه سه ساله دارد، می گوید الان موقع آن است که نگذاریم به حرم آل الله اهانت بشود. حالا در این مسیر چند نفر هم سرزنشت بکنند، می گویند مدافع حرم است پول می گیرد، خب بگویند، اصلا این حرف ها برایشان اهمیتی ندارد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین