عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
یکی از مهمترین مباحثی که اهل منبر و تبلیغ در ایران و خارج از ایران باید به آن اهتمام ورزند، مساله دفع و پاسخگویی به شبهات است؛ امروزه مردم با شبهاتی درگیر هستند که باید حتما به بهترین شکل به آن پاسخ داد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جمع مبلغان عرصه بین الملل و اعزامی  ماه رمضان که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در قم برگزار شد گفت: توسل یکی از مهمترین مبانی دینی است که باید در تبلیغ به آن پرداخت؛ توسل بیش از آنکه مرتبط با مباحث روایی باشد، مستندات کثیر قرآنی دارد.

وی افزود: در قرآن کریم بیان شده است که قوم حضرت موسی(ع) به ایشان گفتند،‌حتی اگر هزار نشانه از خدا هم برای ما بیاوری، بازهم به خدای  تو ایمان نمی آوریم، ولی خداوند محیط زیست آنها را به هم ریخت و همین مساله باعث شد که آنها از حضرت موسی بخواهند که به خاطر جایگاه روحانی ایشان، دعا کند که خداوند این عذاب را از آنها بازگرداند.

این معلم قرآن بیان کرد: وهابیون می گویند که در آن زمان حضرت موسی(ع) زنده بود، ولی پاسخ ما به آنها این است که مردم به حضرت موسی(ع) عرض کردند که شما به خاطر جایگاه و رابطه ای که با خدا داری برای ما دعا کن نه اینکه به خاطر جسم حضرت موسی(ع) چنین مساله ای محقق شود.

وی گفت: یکی از مهمترین مباحثی که اهل منبر و تبلیغ در ایران و خارج از ایران باید به آن اهتمام ورزند، مساله دفع و پاسخگویی به شبهات است؛ امروزه مردم با شبهاتی درگیر هستند که باید حتما به بهترین شکل به آن پاسخ داد.

این معلم قرآن اظهارکرد:مبلغان باید در هر منبر چند آیه را تفسیر کنند و یا با قرائت چندین حدیث به منبر خود غنا ببخشند نه اینکه با شعر و قصه و خواب و مباحث و بیانات شخصی، وزانت این بیانات را کم کنند.

وی گفت: گاهی اوقات باید تبلیغ شریکی انجام داد، زیرا ممکن است به تنهایی موفق نشویم، ولی وقتی با یک استاد دانشگاه شریک شدیم، ممکن است موفق شویم؛ این سخن به این معنی است که طلاب باید از ظرفیت های خاص هر منطقه استفاه کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشوراظهارکرد: مبلغان باید فعالیت های گسترده ای را راجع به نماز انجام دهند؛ لازم نیست که برای مردمی که سطح علمی بالایی ندارند اسرارالصلوه پنجاه سال پیش امام راحل به آیت الله حسن زاده آملی قرائت شود، زیرا مردم در کشورهای مختلف ممکن است این سخنان را در مرحله اول متوجه نشوند و به همین خاطر باید این مبانی با شیوه های روانی بیان شود.

وی گفت: مبلغان باید در تفسیر خود ار تفسیر سوره حجرات و لقمان استفاده کنند؛ در واقع مبلغ و مفسر قرآن باید به شکلی تفسیر کند که در یک جمله کل مطلب خود را بیان نماید؛ در حقیقت مبلغان باید منبر خود را ظرف بیست دقیقه کاملا جمع کنند.تفسیر بگویید که کل سوره را بفهمند؛ یعنی باید سر و ته بحث در بیست دقیقه جمع شود.

این استاد حوزه بیان کرد: حوزه علمیه مکانی است که در آن مبلغان باید اخلاص خاصی داشته باشند، زیرا درآمد خاصی از تبلیغ به دست نمی آید و قطعا مفسران و مبلغان ما از دیر زمان تنها با نیت خیر به تبلیغ می رفتند و این روند امروز نیز وجوددارد؛ زیرا آنها با خدا معامله کرده اند، ولی باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهند که خداوند جبران می کند زیرا وقتی یک نفر توسط شما هدایت شود از آنچه خورشید به آن می تابد بهتر و بالاتر است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: طلاب اگر صوت خوبی دارند باید در منابر از این صوت خوب استفاده کنند؛ یکی از مشکلات دیگر آن است که برخی از افراد توان برنامه ریزی برای خود ندارند؛ طلاب باید از تعطیلات بهترین نحو استفاده کنند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین