عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
این خشت و خشت‌های قبلی همگی برگرفته از آیات و احادیث در باب ولایت است و بنده حقیر نیز این اثر ولایی جهان را محضر مقام معظم رهبری، مردم ولایتمدار ایران اسلامی بویژه استان سمنان وخطه شاهوار تقدیم خواهم کرد.
عقیق:پس از رونمایی بزرگترین کتیبه‌های 4 متری جهان با نام امام علی (ع) درسال 89 و کتیبه سفالی 6 متری امام حسین (ع) درسال 91 مراحل اولیه ساخت بزرگترین کتیبه سفال زرین فام جهان در ابعاد 8 مترمربع بانام امام رضا(ع) آغاز شد.
 
رضانوری، سازنده بزرگ‌ترین خشت‌های جهان درباره آخرین رکورد خود که دو متر از کتیبه یکپارچه سفالی نینوا بزرگتراست، گفت: طولانی شدن پروسه ساخت به علت تامین هزینه‌های بالای مواد اولیه و زمانبری جهت تخمیر و خواباندن وآماده شدن گل مورد نیاز است.

مسئول هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان شاهرود این کتیبه را از فاخرترین آثار سفالی اهل بیت در آینده خواند و در رابطه با ویژگی‌های آن افزود: این خشت مزین به آیات 55 و 56 سوره مبارکه مائده است که در حاشیه و دور خشت بصورت نقش برجسته با خط کوفی کارشده و در چهارگوشه آن 4 لچک که درهر کدام 8 آهوی نقش برجسته طراحی گردیده است، در مرکزخشت هم تصویر گنبد و بارگاه امام رضا (ع) بالعاب طلا طراحی شده که دور آن نقش برجسته شمسه 8 و به حدیث رضوی سلسله الذهب مزین گردیده است، در قسمتی از آن نیزعبارت لا‌اله‌الا‌الله والسلام علیک یاعلی بن موسی‌الرضاع با لعاب زرین فام می‌درخشد.

رضانوری درادامه گفت: این خشت و خشت‌های قبلی همگی برگرفته از آیات و احادیث در باب ولایت است و بنده حقیر نیز این اثر ولایی جهان را محضر مقام معظم رهبری، مردم ولایتمدار ایران اسلامی بویژه استان سمنان وخطه شاهوار تقدیم خواهم کرد.
وی درپایان افزود: درصورتی که عمرمان به دنیا باقی باشد آخرین اثرم که تنها آرزوی دیرینه‌ام است ساخت بزرگترین کتیبه جهان به نام حضرت مهدی (عج ) با عنوان انتظار و با 4 مترمربع بیشتراز رکوردقبلی خواهد بود که اگر خداوند متعال بخواهد اثری خارق‌العاده در جهان خواهد شد، امیدوارم همانطور که با دعای مردم تا اینجا اینگونه پیش رفته‌ایم مرا و همه هنرمندان را ازدعای خیرشان محروم نکنند. 
 این اثر توسط استاد رضانوری، هنرمندان انجمن سفال شاهرود وهنرمندان کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود درحال ساخت است.
 
منبع:ایسنا
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین