عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حفظ اصول و شاخصه‌های انقلاب برای ما وظیفه است، گفت: باید در راه تقویت انقلاب هر آنچه می‌توانیم تلاش کنیم.
عقیق: آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی «حوزه علمیه، مهد انقلاب اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: بر طبق روایات صدای اسلام ناب از قم به سراسر جهان می‌رسد.

وی با بیان اینکه لازم است انقلاب را بهتر بشناسیم و بهتر بشناسانیم، گفت: بر ما لازم است تا در راه تقویت انقلاب هر آنچه می‌توانیم گام برداریم و در این راه ارکان انقلاب، اهداف، برکات و آسیب‌هایی که ممکن است متوجه انقلاب شود را بشناسیم.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: دشمن با تبلیغات گسترده همچون «دین از سیاست جدا است» و اینکه «اسلام پاسخگوی نیازهای جهان معاصر نیست» می‌خواست اسلام را به حاشیه بکشاند اما امام راحل نابغه دوران با اخلاص، اراده، بیان، قلم و شورانگیزی و شناخت زمان توانست اسلام ناب را وارد زندگی کند و در کل جهان تحول ایجاد نماید.

وی اولین رکن انقلاب را اسلام ناب عنوان کرد و افزود: دومین رکن انقلاب نیز مردم هستند لذا باید همیشه با مردم و در کنار مردم بود و امام راحل نیز ابتدا به سراغ مردم رفتند و با مردم همنوا شدند و سفارش داشتند باید برای رفع مشکلات مردم گام برداشت چرا که این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و با رهبر همگام شدند.

آیت الله نوری همدانی همچنین ولایت فقیه را سومین رکن انقلاب دانست و گفت: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را برای مردم روشن کردند و ثابت کردند که ولایت فقیه بهترین الگوی اسلامی برای اداره انقلاب و اسلامیت جامعه است و خوشبختانه امروز ولایت فقیه بر عهده مقام معظم رهبری است و پس از ارتحال امام(ره) تنها کسی که توانست در این دنیای پر تلاطم این کشتی را به ساحل آرامش رساند، آیت الله الظعمی خامنه‌ای بودند.

باید افکار امام در حوزه‌ها تدریس شود

وی با بیان اینکه باید افکار امام راحل در حوزه‌های علمیه تدریس شود، افزود: بیداری اسلامی از ثمرات همین نظام است که هر روز به پیش می‌رود همچنین پشتیبانی از مظلومان و محرومان و بسیج از دیگر شاخصه‌های انقلاب اسلامی و ایجاد و حدت بین حوزه و دانشگاه و شیعه و سنی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

این مفسر قرآن کریم، استکبار ستیزی را شاخصه دیگر انقلاب برشمرد و ابراز داشت: امام راحل توانستند نقاب از چهره استکبار بردارند و کسانی که در مقابل مستکبران از نرمش سخن می‌گویند باعث می‌شوند که مستکبران فکر کنند که ما از آنان هراس داریم و با سلطه‌گری بیشتری کار خود را ادامه می‌دهند.

وی مبارزه با رژیم صهیونیستی و احیای فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر شاخصه‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و تصریح کرد: عزت و تداوم اسلام به برکت همین جهاد و خون‌های پاک مسلمانان و جهادگران و انقلابیون است؛ در جنگ تحمیلی طلاب زیادی در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و امام راحل همیشه این روحیه شهادت طلبی طلاب را تحسین کردند.

خودباوری از شاخصه‌های انقلاب است

آیت الله نوری همدانی به خودباوری اشاره کرد و آن را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلاب نام برد و گفت: پیشرفت علمی در زمینه‌های هسته‌ای از همین خودباوری ناشی می‌شود.

وی تصریح کرد: حفظ اصول و شاخصه‌های انقلاب به عنوان یک وظیفه برای ما مطرح است؛ و حوزویان باید همیشه در مسائل مختلف در صحنه باشند چرا که انقلابی بودن یعنی اینکه حوزویان در مقابل دستگاه‌های دیگر اظهار نظر کنند و بتوانند تأثیرگذاری خود را در بخش‌های مختلف به اثبات برسانند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین