عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه:
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه کلام قرآن را بین المللی خواند و گفت : مسابقات قرآنی بسیاری برگزار می شود و امیدواریم یک روز هم مسابقه عمل به قرآن در کشور برگزار شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مسعود معصومی لاری، امروز در جمع خبرنگاران یزدی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و قرآنی قوه قضائیه، اظهار داشت : نظام اسلامی برای برپایی معارف قرآنی در جامعه تشکیل شده است و باید این مهم در اولویت برنامه های همه دستگاه ها قرار گیرد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معونت فرهنگی قوه قضائیه با تأکید بر این مطلب که کلام قرآن بین المللی است، افزود: نگاه قرآن جهانی است و ما نیز باید جهانی فکر کرده و جهانی عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از راه های پیشگیری از جرائم و مقابله با مفاسد در کشور و حتی جهان، ترویج فرهنگ قرآنی است و نظام اسلامی نیز این مهم را دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری همچنین با تشریح فعالیت های گسترده قرآنی در دستگاه قضائی، یکی از برنامه های آتی این قوه را اجرای طرح آموزش مجازی قرآن، آموزش تلفنی و حفظ تلفنی اعلام کرد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآنی در قوه قضائیه را برآورد میزان فعالیت های قرآنی، ارتقاء فرهنگ، بصیرت و معرفت قرآنی، هماوردی قرآنی بین دادگستری های استان ها و ... برشمرد.

وی از اجرای طرح جامع مسابقات قرآنی در سال آینده خبر داد و افزود : سال آینده افرادی می توانند در مسابقات قرآنی شرکت کنند که در دوره های آموزشی قوه قضائیه شرکت کرده و از سطوح قبلی خود در زمینه قرآنی ارتقا یافته باشند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه ادامه داد: طی سه سال گذشته، قوه قضائیه برگزاری مسابقات قرآن در سطح کارکنان و خانواده های آنان را آغاز کرد و امسال اولین دوره کشوری با حضور برگزیدگان مرحله منطقه ای، به میزبانی استان دارالعباده یزد برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری دلیل انتخاب یزد را برای اولین دوره از مسابقات، وجود 100 مؤسسه فعال قرآنی  و تلاش دستگاه قضائی استان در زمینه های قرآنی عنوان کرد.

وی، تعداد شرکت کنندگان امسال در مرحله شهرستان ها را 9800نفر اعلام کرد و افزود : از این تعداد 189نفر به مرحله کشوری راه یافته اند که 103 نفر را بانوان تشکیل می دهند و در چهار رشته قرائت ویژه آقایان و ترتیل، تفسیر و حفظ قرآن از دو جزء تا حفظ کل ویژه خواهران و برادران شرکت کننده، به رقابت می پردازند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه در پایان ابراز امیدواری کرد: مسابقات قرآنی راهی برای رشد و تعالی فرهنگی و اقتصادی و گسترش عدالتخواهی در جامعه باشد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین