عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
حجت‌الاسلام محمدی:
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به نقش مؤسسات قرآنی در تربیت افراد مؤمن، گفت: هم‌اکنون 33 حوزه علمیه در آفریقا فعالیت می‌کنند که شیخ زکزاکی از شناخته شده‌ترین افراد این حوزه‌ها و نتیجه تلاش مدارس قرآنی ایران در آفریقا است.
عقیق: مؤسسات «نفحات القرآن» که از تابستان سال گذشته به طور غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرده است قصد دارد با ترکیبی از روش آکادمیک و سنتی در ترویج فرهنگ قرآنی گام بردارد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مراسم افتتاحیه موسسه «نفحات القرآن» گفت: در تمامی آیات و روایات عترت و قرآن درکنار هم ذکر شده است لذا مؤسسات قرآنی باید درکنارِ آموزش قرآن به نقش عترت نیز توجه ویژه داشته باشند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه «قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه» سه ضلع یک مثلثند که برای هدایت انسان هر سه آنها لازم است، افزود: مؤسسات قرآنی در تربیت افراد مؤمن نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای جهان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی فعالیت خود را از سال 59 در کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی با تأسیس مدارس قرآنی و حوزه‌های علمیه آغاز کرد و  درحال حاضر 33 حوزه علمیه فقط در آفریقا مشغول فعالیت هستند که «شیخ زکزاکی» از شناخته شده‌ترین افراد این حوزه‌ها و نتیجه تلاش مدارس قرآنی ایران در آفریقا است.

در ادامه این مراسم مسعود سیاف‌زاده مدیر مؤسسه «نفحات القرآن» گفت: طبق مشورت‌های صورت گرفته با اساتید این حوزه برای تلفیق دو روش آکادمیک و سنتی، مؤسسه نفحات القرآن را راه‌اندازی کردیم.

مدیر مؤسسه نفحات القرآن با اشاره به نادیده‌گرفتن افراد مبتدی در برخی از مؤسسات تصریح کرد: ما سعی داریم آموزش را از سطح «مبتدی» تا «پیشرفته» داشته باشیم تا افراد مبتدی هم بتوانند در این فضا رشد کنند.

وی به برنامه‌های این مؤسسه برای کودکان اشاره کرد و گفت: در مؤسسه «نفحات القرآن» مفاهیم قرآنی به دو صورت «سمبلیک» و «قصه‌گویی» به کودکان آموزش داده می‌شود تا یادگیری آسان‌تر شود.

سیاف‌زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات مراکز قرآنی عدم اطلاع‌رسانی مناسب است، خاطرنشان کرد: ما با راه‌اندازی سایت «نفحات نیوز» و همچنین فعالیت در فضای مجازی تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های قرآنی را به اطلاع مخاطبان برسانیم.

مدیر مؤسسه نفحات القرآن با اشاره به کمبود نیرو و بودجه خاطر نشان کرد: متاسفانه این دو عامل باعث تضعیف بسیاری از مؤسسات قرانی شده است که امیدواریم افراد خیّر و ارگانهای دولتی و حتی خصوصی در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.

جلسات مؤسسه «نفحات القرآن» جمعه شبها بعد از نماز مغرب و عشاء به آدرس خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان کیا، نبش بن‌بست مینو پلاک 2 برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین