عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
مراسم هفتگی هیئت محبین شهادت در حسینیه ولایت علی ابن ابیطالب (ع)
خداوند امام(ره) را فرستاد که در مقابل آن فساد های قوم پهلوی ایستادگی کند، حالا آن فساد اگر تا الان ادامه پیدا می کرد واقعا از اسلام دیگر چه می ماند؟ حرکت امام رحمت الله علیه الان به دست نایب با کفایتش حضرت آیت الله خامنه ای است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم یاد بود شهدای دفاع از حریم انقلاب اسلامی به همت هیئت محبین شهادت با سخنرانی حجت الاسلام شیخ رضا اصلانی ، مداحی حاج اصغر زنجانی و حاج امیر عباسی در حسینیه ولایت علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام اصلانی را بخوانید:

 - حضرت امام(ره) نزدیک به 70 سال پیش یک پیامی را صادر کرده اند که این پیام در کتاب صحیفه ایشان درج است. یعنی انقلابشان را با این آیه شروع می کنند، خدا به پیغمبر می فرماید که: به امتت بگو که من شما را یک موعظه می کنم، موعظه کننده خدا و واسط موعظه پیامبر و موعظه شونده امت پیامبر هستند. ما گاهی قرآن زیاد می خوانیم، اما توجه به پیام های آیات نداریم، آنچه که مهم است تدبر در قرآن است، خود خدا هم می گوید که آیا در قرآن تدبر نمی کنید؟ انسان اگر در قرآن تدبر نکند خیلی سطحی از آن می گذرد و فکر می کند که قرآن همین ظاهر است.

 - زمان شاه ما سرباز بودیم وقتی می گفتند خبردار دیگر تمام بود. اگر حتی یک سرباز دستش را می آورد بالا با او برخورد می کردند.  امر یعنی این، آن  روز چرا آنقدر ما را اذیت می کردند ؟ خب امر سکوت و خبردار است، اما خداوند به ما امر می کند، هم گوش کن هم سکوت کن.  ما واقعا از قرآن جدا هستیم و خیلی اهل عمل نیستیم و فقط برای عزاداری و ختم ها سراغ قرآن می رویم. کسانی که واقعا دنبال فهم قرآن بروند حتی غیرمسلمانان بسیار سود می برند .

- امام آن موقع این پیام را داده برای رضا خان، آیه قرآن این است که خداوند یک موعظه دارد برای ما که برای خدا قیام کنید، تک تک یا دوتا دوتا... خب امام می فرماید به ما کد داده اند که حضرت ابراهیم که خلیل الله شد، دوست خدا شد، بعد هم خدا او را به مقام امامت در سن 95 سالگی رساند. مقام امامت آنقدر مهم است که می گوید ما ابراهیم را به امتحانات سخت بردیم .  حضرت ابراهیم واقعا آزمایش شده است . خداوند می گوید دیگر این ابراهیم دوست من است و تمام بت ها را شکست و بعدش هم بت بزرگ نمرود را زد. ابراهیم تنها در مقابل نیروهای زیاد نمرود فرار کند، خیر، کسی که می گوید الله مقاومت می کند و می ایستد.

- ما با مقاومت در مقابل دشمنانمان ایستاده ایم و در دهان آمریکا و آل صعود و داعش زده ایم، اگر ما مقاومت نداشتیم داعش الان اینجا بود و ما باید در تهران با اینها می جنگیدیم. مقاومتی که خدایی باشد می گوید هر کسی دین خدا را یاری کند خدا او را یاری می کند، به شرط اینکه ثابت قدم بمانیم. همین مدافعان حرم که می بینید چقدر این چند وقت می آورند، شهدای مظلومی که به خاطر حرم اهل بیت(ع) رفتند. الان پیروزی هایی که در سوریه و غیره به دست می آوریم  از برکت همین مقاومت هاست.

- در روایات معتبر هم هست که اکثر یاران امام زمان(عج) ایرانی هستند .  مقاومت در برابر ظالمان یک پیام قرآنی است. از اول اسلام تا همین لحظه، من اعتقاد دارم که خیلی وقت ها امدادهای غیبی به کمک ما می آیند که ما خودمان هم از آن ها خبر نداریم. این همه قدرت که در منطقه به دست آوردیم واقعا همین طوری نیست، این لطف خداست.

- همین آیه شما را نجات می دهد، می فرماید ابراهیم خلیل الرحمن که به مقام خلت رسید، می دانید که ابراهیم جد اهل بیت(ع) ما هستند. بعد ابراهیم می گوید خدایا می شود نسل مرا پیغمبر کنی. خداوند یک شرطی می گذارد که اگر آنها اهل ظلم و ستم و شرک باشند نمی شود. اما خداوند 14 معصوم را از نسل این ایشان قرار داد. این خودش خیلی مهم است. سارا و هاجر  از زن های حضرت ابراهیم هستند، 600 پیغمبر از نسل هاجر آمده، چقدر واقعا اینها ایمانشان قوی بوده است.

- امام این را فهمیده بود که خدا با او است، امام حسین(ع) می فرماید: «کسی که خدا دارد همه چیز دارد، کسی که خدا ندارد چه دارد؟»

- موسی کلیم الله با یک چوب دستی با فرعون روبه رو می شود، با این فرعون که قدرت بزرگی است، اما خداوند به او می گوید تو کلیم الله هستی و او خالی است.  تو همه چیز داری، بعد امام می گوید موسی کلیم الله قیام لله کرد که خداوند او را به مقام کلیم اللهی رساند. بعد می فرماید پیامبر عظیم الشان خودمان که چوپان بود، خداوند می فرماید برو در برابر قومی که هیچ چیز نمی فهمیدند و قیام کن و هرگز نترس .

- همین اربعین را ببینید این معجزه قرن 14 است که در کشور عراق 25 ملیون حسین حسین کنان دارند می آیند.  واقعا معجزه نیست؟ حالا این قوم ظالم آل سعود و غیره این همه بزرگشان می میرند آیا پنج نفر حرکت می کند. در کشور نیجریه دومین راه پیمایی جهانی که به رهبری آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی انجام شد.  به برکت انقلاب اسلامی و به برکت خدمات این شیخ بزرگ که 6 تا از بچه هایش را کشتند نیجریه  25 میلیون شیعه دارد. روایت داریم با ظهور امام مهدی(عج) ما کره زمین را می گیریم. همه ملت ها شیعه دوازده امامی می شوند. چرا؟ با اسلحه و  بمب اتم؟ نه، امام زمان(عج) کاری می کند عقل ها را رشد می دهد.

-پس قیام الله یک فرمان خدایی است، خداوند امام(ره) را فرستاد که در مقابل آن فساد های قوم پهلوی ایستادگی کند، حالا آن  فساد اگر تا الان ادامه پیدا می کرد واقعا از اسلام دیگر چه می ماند؟ حرکت امام رحمت الله علیه الان به دست نایب با کفایتش حضرت آیت الله خامنه ای است. ولایت فقیه واقعا اصل است، ولایت فقیه مثل همان ولایت امام علی(ع) است، این همه قدرتی که الان ما در منطقه داریم از ولایت فقیه است و این قدرت را خداوند به ولایت فقیه داده است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین