عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
جشن میلاد امام حسن عسکری (ع)هیئت رزمندگان اسلام حسینیه شهدای بسیج
انتظاراتی که امام حسن عسکری (ع) از ما شیعیان دارند همه برای خود ما است. اولین انتظار این است که همه کارها را با فکر انجام دهید و هیچ کاری را بدون اندیشه فکر و تفکر انجام ندهید .

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شب میلاد امام حسن عسکری (ع) به همت هیئت رزمندگان اسلام با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی حاج سید مهدی میرداماد و حاج ابوالفضل بختیاری در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد .

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ماندگاری را بخوانید:

_ وجود نازنین امام حسن عسکری (ع)  دوران امامتشان  بسیار کوتاه و شش سال بود. این وجود نازنین با این که در زندان بودند اما به وسیله نامه ها و واسطه ها و پیام ها هم شیعه را حفظ کردند و هم خط ولایت و امامت را ، و هم به شبهات پاسخ دادند و هم مردم را برای ظهور وجود نازنین امام زمان (عج) آماده کردند در کنار همه این ها  حقانیت مکتب اهل بیت و باطل بودن مکاتب دیگر را نیز بیان کردند.  

_انتظاراتی که امام حسن عسکری (ع) از ما شیعیان دارند همه برای خود ما است. اولین انتظار این است که همه کارها را با فکر انجام دهید و هیچ کاری را بدون اندیشه فکر و تفکر انجام ندهید . فکر کردن وسیله حیات بخشی به قلب انسان بصیر است. توصیه اصلی امام عسکری(ع) به شیعیان، تفکر است حدود 254 آیه قرآن من و شما را به تفکر و تدبر و تذکر سفارش کرده است. اسلام به ذات خود عیبی ندارد و هر عیبی است از مسلمانی من و شما است.

_تفکر خیلی خوب است اما خط کش تفکر انسان ها نباید دنیا باشد. فکر باید آخرتی باشد در این صورت در روز قیامت شرمنده نمی شویم.در روایت از امام حسن عسکری(ع)  است که می فرماید عبادت به کثرت روزه و نماز نیست بلکه عبادت کثرت تفکر در امر خداوند است.

_  دومین انتظار امام حسن عسکری(ع)  از شیعه این است که مردم اگر می خواهید سودتان به دیگران برسد ایمان به خدا را در وجودتان تقویت کنید.  دو خصلت وجود دارد که بالاتر از آن نیست اولین خصلت هر کس می خواهد شیطان و ابلیس در وجودش نفوذ نکند باید وجود خود را پر از خدا کند. دومین خصلت تقواست . ایمان به خدا نتیجه اش تقوا می شود.جامعه ای که بوی مرگ در آن کم باشد تعلقات دنیا در نظر انسان ها زیاد می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین