عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد:
رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در قانون، حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر و کسانی که به آنها تذکر داده می‌شود رعایت شده است و به نوعی قانون از هر دو حمایت می‌کند.
عقیق:حجت‎الاسلام والمسلمین محمدحسین توانایی، در آیین معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر با 24 ماده تصویب شده است، گفت: قانون این فریضه الهی در 22 سال گذشته که ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأسیس شده در دسترس نبود و تنها آیین‌نامه‌هایی برای ستاد در نظر گرفته شده بود اما اکنون این قانون در دسترس است.

وی ادامه داد: بیشترین اهتمام در این فریضه را حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری داشته‌اند و در بین مسئولان نیز رئیس‌جمهور یکی از حامیان بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اگر به حامی امر به معروف و نهی از منکر توهین و ضرب و جرحی انجام شود، قانون ورود پیدا خواهد کرد و حمایت می‌کند، اظهار کرد: در این قانون حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر و کسانی که به آنها تذکر داده می‌شود رعایت شده است و به نوعی قانون از هر دو حمایت می‌کند.

توانایی با اشاره به اینکه هیچ‌کس به اسم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌تواند به کسی تعرض کند، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در ماده 10 قانون موظف هستند برای بالا بردن سطح آگاهی در دستگاه خود از طریق کارگاه‌های آموزشی اقدام کنند.

وی با اشاره به "چهار باید" در امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: نخستین باید تشخیص است یعنی چگونه، کی و کجا تذکر دهیم، دوم تکریم یعنی با خوش‌اخلاقی رفتار و امر به معروف کنیم، سوم تفکیک یعنی فعل را از فاعل جدا کنیم و شخصیت کسی را زیرسوال نبریم و چهارمین باید نیز تشکر است.

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به "چهار نباید" در امر به معروف و نهی از منکر، افزود: نخستین نباید‌ها تجسس است یعنی کسی حق ندارد به اسم امر به معروف و نهی از منکر در کار دیگر تجسس کند، دوم توهین است سوم تهدید و چهارمین نباید نیز تعرض است.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین