عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
مدير كل حج و زيارت خوزستان با اشاره به سفر 720 هزار زائر اربعين حسيني از دو مرز شلمچه و چذابه به كربلا در ايام اربعين امسال گفت:توسعه زيرساخت ها در پايانه هاي مرزي خوزستان براي ارايه خدمات بهتر به زائران حسيني ضروري است.
عقیق:ناصر حويزاوي  افزود:ساماندهي فضاي اختصاص يافته به موكب ها و هيات هاي خدمات رسان، توسعه و اختصاص فضاي مناسب براي پاركينگ خودروها در پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به افزايش شمار زائران اربعين حسيني در دو پايانه مرزي چذابه و شلمچه در استان خوزستان اظهار كرد:تامين اعتبار لازم براي اجراي طرح انتقال آب شرب از شبكه آبرساني الغدير به مرز چذابه در بستان و نيز تامين روشنايي مسير بستان به چذابه از ديگر نيازهاي ضروري براي ارايه خدمات بهتر به خيل عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) مي باشد.
حويزاوي افزود:طرح توسعه فضاي اختصاص يافته به موكب ها در پايانه مرزي چذابه تهيه شده كه با تامين اعتبار و اجراي اين طرح بخش زيادي از مشكلات موكب ها كه در ايام اربعين براي خدمات رساني به زائران برپا مي شود برطرف خواهد شد.
وي همچنين در نشست شوراي فرهنگ عمومي دزفول گفت:در شرايطي كه اعتباري براي تقويت زير ساخت ها در پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه ديده نشده از طريق نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي نيز پيگيري شده تا اعتباري در بودجه سال آينده كشور به ساماندهي و توسعه زير ساخت ها در پايانه هاي مرزي استان خوزستان اختصاص دهند.
مدير كل حج و زيارت خوزستان همچنين از خيرين خواست در اين زمينه اداره كل حج و زيارت را ياري كنند.
وي در ادامه با تجليل از كليه دستگاههاي اجرايي و نهادهاي مردمي كه در ايام اربعين حسيني با خدمات رساني به زائران كربلا وارد عمل شدند گفت:مردم دزفول با برپايي موكب در مرز چذابه در خدمات رساني به زائران كربلا از سايرين پيشي گرفتند.
حويزاوي افزود:نگاه مردم و مسئولان دزفول نسبت به خدمات رساني به زائران كربلا ويژه و شاخص بود كه جاي تجليل دارد.
وي ابراز اميدواري كرد با برنامه ريزي و مشاركت دستگاههاي اجرايي خوزستان و نيز عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) در اين استان شاهد تامين امكانات و خدمات بهتري براي زائران اربعين حسيني در سال آينده باشيم.
با حضور مدير كل حج و زيارت استان خوزستان خادمان زائران اربعين حسيني در دزفول تجليل شدند.
مسير اهواز- چذابه حدود 110 كيلومتر و خرمشهر- شلمچه نيز 30 كيلومتر مي باشد كه زائران عتبات عاليات همه ساله از اين دو مسير راهي كشور عراق مي شوند.
در ايام اربعين امسال 720 هزار زائر از طريق دو پايانه مرزي شلمچه و چذابه در خوزستان راهي كربلا شدند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین