عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
سرپرست حجاج ايراني در ديدار با جمعي ازخانواده‌هاي جانباختگان فاجعه منا اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه توانست تكليف تمامي مفقودان خود دراين فاجعه را روشن كند.
عقیق:حجت‌‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت در ديدار با جمعي از خانواده‌هاي قربانيان فاجعه منا گفت جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه توانست تمامي 461 جانباخته ايراني اين حادثه تلخ را شناسايي و وضعيت همه مفقودان خود را روشن كند.

دراين ديدار كه سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز حضور داشت حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، اعلام کرد: 26 پيكر جانباختگان ايراني فاجعه منا براي انتقال به ايران به فرودگاه جده ارسال شد كه 10 پيكر هفته گذشته به ايران منتقل شد و با پيگيري‌هاي صورت گرفته 16 پيكر ديگرهم منتقل مي‌شود.

نماينده ولي فقيه با برشمردن اقدامات صورت گرفته براي رفع مشكلات خانواده‌ها در بخش‌هاي مختلف و پيگيري درخواست‌هايشان تصريح كرد: حل مسائل اين خانواده‌ها براي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در اولويت قرار‌دارد.

وي افزود: قربانيان فاجعه منا از جمله بهترين خلق خدا بودند و در بهترين حال جان باختند و از راه‌هاي مختلف پيگيراحقاق حقوق آنها خواهيم‌ بود.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه تاكنون در تمام ديدارها بازماندگان فاجعه منا با نجابت و متانت مسايل خود را مطرح كرده‌اند، گفت: بعنوان خدمتگزار، پيگير مسايل ومطالبات شما خواهيم بود و از انتقاد نارحت نشده بلكه توضيح لازم را ارائه خواهيم‌داد.

در اين ديدار رئيس سازمان حج و زيارت نيز بيانات قاطع مقام معظم رهبري در دفاع ازحقوق شهروندان ايراني در حادثه منا را يادآور شد و گفت: زنده نگاه داشتن اين فاجعه و پيگيري مباحث حقوقي دو تكليف بزرگي است كه رهبري مقرر فرموده‌اند و اميدواريم اقداماتي كه تاكنون صورت گرفته است بخشي از آلام بازماندگان اين فاجعه را تسكين دهد.

در اين ديدار كه نزديك به سه ساعت بطول انجاميد خانواده‌هاي جانباختگان فاجعه منا به بيان خواسته‌ها و مشكلاتشان در محورهاي مختلف پرداختند.

در پایان، حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر نماينده ولي فقيه هم به اقدامات صورت گرفته در داخل و سطح بين‌الملل براي پيگيري ابعاد گوناگون حادثه منا اشاره كرد و گفت: فاجعه بزرگي اتفاق افتاد و ما وظيفه خود مي‌دانيم با كمك شما اين فاجعه را زنده نگاه داشته و از حقوق جانباختگان و بازماندگان آن دفاع کنیم و اميدواريم به نتيجه برسيم.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین