عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
همایش «تجلی بصیرت» برگزار شد؛
همایش «تجلی بصیرت» در حالی به یاد حماسه «۹ دی» برگزار شد که حجت‌الاسلام پناهیان از افرادی که جام زهر به امام نوشیدند نام برد و آیت‌ا‌لله نوری همدانی در بیانیه‌ای به تحلیل چهار شعار فتنه‌گران پرداخت.

عقیق:همایش «تجلی بصیرت» به مناسبت سالروز ولات پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و سالروز حماسه مردمی 9 دی به همت ستاد مردمی بزرگداشت حماسه 9 دی در مهدیه تهران برگزار شد، در این برنامه ابتدا آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری بین‌المللی احمد ابوالقاسمی قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت و حسین سازور و امیر عباسی نیز به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی پرداختند، همچنین حامد عسگری و میلاد عرفان‌پور از شعرای جوان کشور در مدح پیامبر(ص)، امام صادق(ع) و حماسه 9 دی شعرخوانی کردند.

*حجت‌الاسلام پناهیان: زورگویی دشمنان حاصل کوتاهی 37 ساله مسئولان است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با بیان اینکه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) انسان را یاد اصل و اساس دین می‌اندازد و به اندیشیدن وا می‌دارد، گفت: در ارتباط با اصل و اساس دین یک سؤال مشهور شاید حدود یک قرن است که اذهان را به خود مشغول کرده است. آن سؤال این است که اگر دین ما بر حق است، چرا جامعه اسلامی حداقل در ظاهر باید عقب مانده‌تر از سایر جوامع باشد؟

وی افزود: این یک نگاه واقع‌بینانه است و من به این دیدگاه احترام می‌گذارم. حتی من این سؤال را شبهه تلقی نمی‌کنم، چرا که حقیقت دارد. آبروی پیامبر اسلام(ص)، آبروی امام جعفر صادق(ع) و آبروی دین به نحوه پاسخ دادن به این سؤال وابسته است. این آبرو در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) به اوج خود می‌رسد و ما در هنگام ظهور ایشان می‌توانیم به این سؤال پاسخ بدهیم که دیدید چگونه دین ما بر سایر ادیان پیروز شد؟

این کراشناس دینی اظهار داشت: آیا این دین می‌تواند جامعه بشری را در دوران غیبت آباد و آزاد کند؟ نباید به این سؤال پاسخ‌های نادرست داد. اگر به این دین عمل کنیم، زندگی سعادتمندانه‌ای در پیش داریم. پاسخ این سؤال این است که آیا ما واقعاً به اسلام عمل کرده‌ایم؟ آیا سران به درستی حق اسلام را ادا کرده‌اند؟

وی ادامه داد: در 37 سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده که ما به آن سعادت و آن آبادانی که حقمان است نرسیده‌ایم؟ سیاستمداران چه نقشی را در این 37 سال ایفا کرده‌اند؟ اسلام قدرت بسیار زیادی دارد و باید ببینیم چه کسانی مانع از زندگی خوب مردم شده‌اند؟ اگر دقیق به اسلام عمل کرده بودیم، امرز خیلی جلوتر بودیم و این از مطالبات ماست.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: اعتقاد به رسول خدا(ص) یعنی اینکه اگر به فرمایشات ایشان عمل کنیم به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسیم، یقیناً در میان سیاستمداران بی‌تقوایی رخ داده است و مردم نیز به بی‌تقوایی آن‌ها بی‌توجهی کرده‌اند، مسئولان یک جامعه اگر با تقوا و مؤمنانه عمل کنند، ما با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شویم.

وی افزود: رفتار مسئولان ما حتی از نظر سیاستمداران جهانی نیز عجیب است. مردم ما یا از روی اغماض یا از روی نجابت از مقصران اصلی این عقب‌ماندگی هستند. دین ما از نظر برنامه چیزی کم ندارد. نه تنها ما هم‌ اکنون باید در اوج آزادی و آبادی باشیم، بلکه باید کشورهای همسایه را در پرتو عزت و اقتدار خود آباد و آزاد کنیم.

مشاور رئیس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت:‌ میلاد پیامبر گرامی اسلام است. حضرت امام خمینی(ره) در این رابطه سخنی دارند و می‌فرمودند: اینکه 14 کنگره کاخ کسری در شب میلاد پیامبر(ص) فرو ریخت، شاید معنایش این باشد که بعد از 14 قرن دین پیامبر(ص) در ایران اسلامی حاکم خواهد شد، این تعبیر امام بود و البته که ایشان از سخن گفتن بدون تعقل اجتناب می‌کردند.

وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولان جامعه خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. کسانی که در رأس امور هستند، باید از نظر ایمان و تقوا هم در رأس باشند، ما با وجود مشکلات بی‌شماری که داریم، باز هم در اوج اقتداریم، اما این جایی که هستیم برای ما کافی نبوده و کم است.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه دولت‌های استکباری نباید بتوانند با ما با صدای بلند حرف بزنند، گفت: اگر امروز با صدای بلند صحبت می‌کنند و یا به ما زور می‌گویند، نتیجه کوتاهی 37 مسئولان مملکت است، زیرا آن‌ها آن‌گونه که شایسته است رفتار نکرده‌اند. ما اگر مسئولان خود را آدم‌های خوبی بدانیم، بی‌تردید باید این را عنوان کنیم که افراد نفوذی اطراف آن‌ها آن قدر زیاد بوده است که از حرف‌شنوی آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: می‌خواهم برخی از مهار کنندگان انقلاب را به شما معرفی کنم. امام خمینی(ره) فرمودند: آن فرد را به عنوان قائم مقام رهبری معرفی نکنید،  اما آن‌ها معرفی کردند، کسانی که حضرت امام فرمودند: جنگ را ادامه بدهید، اما آن‌ها جام زهر را به امام نوشاندند. کسانی که با رعایت نکرده ساده‌ترین قوانین، اوضاعی همانند فتنه 88 پدید آوردند. آن‌ها می‌خواهند نگذارند که ما با اسلام به آن درجه‌ای که مستحق آن هستیم برسیم.

*چه کسانی جام زهر را به امام نوشاندند؟

این کارشناس دینی تصریح کرد: حضرت امام در ماجرای قطعنامه فرمودند: من این جام زهر را نوشیدم، الان نمی‌خواهم جوانان انقلابی سؤالی بپرسند، این سؤالات خوب است، اما در آینده مشخص می‌شود که این پدر پیر شما چه کشیده است، می‌خواهم به امام عرض کنم که امام! ما متوجه شدیم شما چرا جام زهر را نوشیدید، چون کسانی که این جام زهر را به شما دادند، در چند دهه اخیر، همراهی و حمایت خود از تروریست‌های داعشی را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: کسانی جام زهر به امام دادند که وقتی بشار اسد با تروریست‌ها مقابله می‌کرد، عنوان می‌کردند که او دارد مردم را می‌کشد، کسانی جام زهر به امام دادند که وقتی مواضع تروریست‌ها بمباران می‌شود، اعتراض می‌کنند و می‌گویند که چرا مردم را می‌زنید؟ امام ما الان فهمیدیم دولت آن زمان دست کسانی بود که فتنه 88 را برپا کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان بیان داشت:‌ ما الان فهمیدیم شما چه می‌کشیدید که یک هفته قبل از پذیرش قطعنامه فرمودید: کوتاهی کردن در جنگ امروز خیانت به رسول الله(ص) است، در زمان جنگ، بودجه مالی کشور دست کسی بود که در فتنه 88 دستگیر شد و به زندان افتاد. او قبل از فتنه می‌گفت: ما به کسی که به خیابان‌ها بیاید و اعتراض کند نیاز داریم، آن وقت شما از چنین شخصی توقع پشتیبانی از جنگ را دارید؟

وی ادامه داد: برخی از سیاستمداران زمان امام، جلسه‌ای را با عنوان عقلاء تشکیل دادند تا امام را مهار کنند. در آن زمان، خود را عاقل‌تر از امام می‎‌دانستند. دشمنان داخلی می‌خواستند وضعیتی که هم‌ اکنون در کشورهای منطقه حاکم است را در ایران اسلامی به وجود بیاورند، اما مردم با حضور خود در روز 9 دی مانع از رخ دادن این اتفاق شدند و فتنه را جمع کردند.

*آیت‌الله نوری همدانی: فتنه 88 کودتایی برای از بین بردن انقلاب بود

در ابتدای این مراسم پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به همایش «تجلی بصیرت» توسط یکی از روحانیون قرائت شد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که به مناسبت بزرگداشت یوم الله 9دی برگزار گردیده است.

امروز در تاریخ انقلاب اسلامی، جایگاه بسیار بلندی است. مسأله انقلاب یک مسأله بسیار بزرگ و هدیه الهی به مردم مسلمان است که تحول بسیار چشمگیر و فراگیری در کل جهان به وجود آورد.

این انقلاب دارای ارکانی است، باید آن ارکان و پایه‌های اساسی را بشناسیم و همین طور دارای اهداف و برکات و آثاری است، آسیب‌هایی که به انقلاب ممکن است برسد، آن ها را هم باید ما بشناسیم. ابتدا به ارکان انقلاب می‌پردازیم، چون فتنه‌ای که به وجود آمد می‌خواست ارکان را متزلزل کند.

این انقلاب سه رکن مهم دارد. رکن اول آن اسلام است، آن اسلام ناب که طلوع کرد و به وجود آمد در آغازِ وجودش، در کل دنیا اثر گذاشت، آن روزی که دنیا غرق در ظلمت جهالت بود، نه علمی بود نه عالمی، نه کتابی و نه کتابخانه‌ای، آن قدرت اسلامی در آغاز توانست در کل دنیا تحولی ایجاد بکند، از این جهت در دنیا خیلی اثر گذاشت، حکومتی را به وجود آورد، حکومتی توأم با سیاست و عدالت، علم توأم با اخلاق، مادیت توأم با معنویت، این باعث شد که در کل دنیا، اسلام قدرت‌آفرین باشد و تحول عظیمی در کل دنیا به وجود آورد، اما دشمنان اسلام خاموش ننشستند، به مبارزه با اسلام آمدند و آن اسلام ناب را کم‌کم منزوی کردند، اسلام‌ناب را آماج تهمت‌های خودشان قرار دادند.

گفتند اسلام 1400 سال قبل به وجود آمده از اداره دنیای امروز عاجز و ناتوان است، گفتند دین از سیاست جداست، دین را خلاصه کردند به یک آداب فردی و اسلام را به حاشیه بردند.

اولین رکن انقلاب این است که امام رضوان الله علیه، اسلام‌ناب، اسلام محمدی را، اسلامی که در تمام ابعاد زندگی مردم برنامه دارد، در بعد فرهنگی، بعد سیاسی، بعد اخلاقی، بعد اجتماعی، این اسلام را که به حاشیه رانده شده بود، امام آن اسلام‌ناب را به عرصه زندگی مردم آوردند، این اولین کار بسیار مهم امام و انقلاب بود که در اول وصیت‌نامه هم مرقوم داشته‌اند که قرآن‌ها را تنها در گورستان‌ها می‌خواندند و مجالس ترحیم، ما قرآن را به عرصه زندگی مردم آوردیم.

 

بنابراین اولین رکن انقلاب، اسلام ناب است و برای حفظ انقلاب ما باید اسلام ناب را حفظ کنیم. دومین رکن این انقلاب، ولایت فقیه بود، برای اینکه در اسلام حکومت به این شکل است که در رأس حکومت باید خود پیغمبر باشد، بعد از پیغمبر باید امام معصوم باشد که بعد از خودشان حضرت علی(ع) را نصب کردند. برای همین اگر روزی امام معصوم غایب شد باید نایب مناب و قائم مقام امام معصوم حکومت را بر عهده بگیرد و قبضه کند، یعنی یک نفر فقیه در سطح اسلام‌شناسی، از لحاظ مدیریت و تدبیر بتواند یک دنیا و جامعه را به طور خوبی اداره کند، از نظر شجاعت بتواند در برابر قدرت‌های استعمار گر بایستد، مثل آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، بنابراین دومین رکن این انقلاب ولایت فقیه است و باید بشناسیم و بدانیم.

رکن سوم انقلاب مردم هستند، اما کدام مردم آن مردم با بصیرت، آن مردمی که امام چهارده سال بر روی آنها کار کردند، مردم استبداد زده، تحقیر شده، مردم استکبار زده را روشن کردند، بصیرت بخشیدند، با ایمان و اعتقاد و بصیرت این مردم به میدان آمدند. این کارهای پیغمبران است ، پیغمبران ابتدا به سراغ مردم می‌رفتند، مردمی را که هماهنگ می‌کردند، مردمی را که روشن می‌کردند با آن مردم می‌رفتند سراغ نمرود و فرعون و ... . مردم خیلی نقش دارند، متأسفانه قبل از انقلاب به مردم با نظر تحقیر نگاه می‌کردند، مردم مثل بندگان و بردگانی بودند.

اما در مملکت فتنه‌ای در سال 88 وجود آمد، این فتنه برای براندازی بود، کودتایی بود برای از بین بردن انقلاب به طور کلی، شعارهایی که آنها می‌دادند چهار شعار بود که بنده همان موقع گفتم این چهار شعار، شعار مخرب است، شعار اول این بود «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، معنای این چیست؟ ما چرا به غزه و لبنان کمک می‌کنیم، چرا به سوریه کمک می‌کنیم، چون اینها در جبهه مقاومت قرار گرفتند، اینها با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌جنگند، اگر قرار باشد این مرز را از دست بدهیم کم کم میدان باز می‌شود، برای صهیونیست‌ها و مستکبرین، یعنی آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس.

ولی اینها می‌گویند، نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران، این میدان باز کردن دوباره، برای تسلط استکبار و صهیونیست است، یعنی خون شهدا را هدر دادن، یعنی همه زحمت‌های شما را از بین بردن.

دومین شعار این بود «جمهوری ایرانی نه اسلامی»!! اسلام‌ناب به میدان آمده است و این همه عزت و اقتدار و افتخار بخشیده است، این‌ها می‌خواهند باز گردند زیر سلطنت سلاطین. دوباره می‌خواهند بروند نوکر ناصرالدین شاه، فتحعلی‌شاه و رضاخان و محمدرضا خان بشوند. جمهوری ایرانی نه اسلامی، برگردند و تن در دهند دوباره به ذلت و حقارتی که در زمان سلطنت سلاطین داشتند.

سومین هم، هنجار شکنی عجیبی نسبت به ولایت فقیه بود، یک مقام شامخ ولایت، امام و رهبری. شعارهایی که دادند بنده اما نمی‌خواهم بگویم، یعنی هنجارشکنی بسیار شدید، این‌ها تماماً از طرف دشمن القا می‌شد که این طور کنند. در نتیجه حمله کردند به خیمه‌های سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، در نتیجه پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند.

چهارم، پشتیبانی انگلستان، آمریکا، صهیونیست‌ها و فرانسه. همه از این‌ها پشتیبانی می‌کردند و معنی آن این بود که تمام ارکان انقلاب و برکات انقلاب از بین برود، فتنه به این شکل بود، روی آن کارکرده بودند که در سال 88 به این وسیله کودتایی به وجود بیاید، انقلاب و زحمات و همه و همه نابود بشود.

فتنه بزرگی بود، این است که ما باید فتنه را بشناسیم و اهمیت نهم دی را در تاریخ اسلام بدانیم، این نهم دی مانند 22 بهمن است، یعنی همان طوری که با جوش و خروش شما حرکت می‌کنید، 22 بهمن را نشان می‌دهید، اینجا هم همین طور است، اگر آن حرکت و جوش و خروش نباشد و فراموش کنیم کم‌کم همان فتنه‌گران بر می‌گردند.

این است که امروز هم در تاریخ انقلاب اسلامی 9 دی مانند 22 بهمن افزوده شده، یک روزی به ایام الله افزوده شد، امروز هم یک روزی است، یومی است از ایام الله. ایام الله‌ای که قرآن کریم می‌فرماید: «و ذکر هم بایام الله»؛ معنای آن چیست، این بدان معناست که بعضی از روزها یوم الله هستند، یوم الله غلبه پیغمبران بر مخالفینشان است.

این‌ها یوم الله هستند، روزی که قدرت و غلبه خداوند و عزتِ مسلمان‌ها نشان داده شود، یوم الله است، یعنی روز 9 دی همانطور است، اگر این مردمی که بصیرت و ایمان داشتند نیامده بودند به میدان همه چیز از بین رفته بود، الحمدلله تعالی مردم ایران الان- امام فرمودند- از زمان مردم پیغمبر اسلام خیلی هم بهتر هستند درست است، آن زمان مقداد و عمار بودند، ولی الان میلیون‌ها انسان عاشق شهادت، میلیون‌ها هستند که اگر فرمان داده شود همه‌شان در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

این مردم‌اند که شعارشان این است که «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است»، اگر شما به میدان نیامده بودید فتنه کارش را انجام می داد. این است که الحمدلله تعالی این مردم بیدار و بصیر هستند و یک درسی دادند، درسی دادند به مخالفین که اگر تکانی بخورید این مردم میلیونی جواب شما را خواهند داد، مشت محکم به دهان آمریکا و صهیونیست و همراهان آنها خواهند کوبید.

در پایان لازم می دانم از گردانندگان این مجلس تشکر کنم که با همت بلند ندای رهبر عزیز را لبیک می‌گویند و در حفظ ارزش های انقلاب کوشا هستند.

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

حسین نوری همدانی


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین