عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
در بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت سالروز یوم الله ٩ دی آمده است: بزرگداشت نهم دی ماه می تواند و باید جلوه گاه الفت و وحدت و بصیرت باشد.
عقیق:در سالروز یوم الله ٩ دی بیانیه ای توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شده است که متن کامل آن بدین شرح است: 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
حماسه بی نظیر نهم دی ماه، نقطه عطفی ماندگار درتاریخ انقلاب اسلامی، روز تجلی امدادهای غیبی الهی، روز بارش لطف و رحمت پروردگار خبیر و بصیر بر صبر و بصیرت ملت انقلابی ایران است. نهم دی ماه روز حضور بی نظیر مردم عاشورایی ایران اسلامی از هر قشر و صنف و طیف و جناح در تجدید میثاق با امام و شهیدان و بیعت با رهبر حکیم انقلاب است. نهم دی ماه باطل السحر فتنه هشت ماهه ی استکبار جهانی و مزدوران داخلی او بر علیه نظام اسلامی است. این "یوم الله" عظیم جلوه گاه حضور به هم پیوسته و دشمن شکن نسل های اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی بی بدیل قرن است.
 
آوردگاه نهم دی ماه ، معرکه جلوه قدرت الهی، حضور به هنگام ملت ، هدایت امام امت ، ظهور ایمان الهی و عشق جاودانه مردم مسلمان ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. روزی بزرگ در تراز عظمت ٢٢ بهمن و ٣ خرداد که پیام ها، درس ها و عبرت های آن برای همیشه باید زنده، رسا، گویا و تازه بماند و به نسل های آینده منتقل شود.
 
امسال و در ایام خجسته هفته وحدت که مقارن با سالروز میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) است، بزرگداشت نهم دی ماه می تواند و باید جلوه گاه الفت و وحدت و بصیرت باشد.
 
حکمت تجدید آن خاطره بزرگ و فراموش ناشدنی، فقط در روایت آن واقعه نیست که در اندیشه و کندوکاو آن پیام ها و درس ها برای مواجهه آگاهانه با فتنه های فرا روی ملت مسلمان ایران است. فتنه هایی که چه بسا پیچیده تر و سهمگین تر باشد. از این رو است که انتظار می رود همه اقشار مردم عزیز ما به ویژه فرهیختگان ، نخبگان و صاحبان قلم و بیان بیش از پیش با نگاهی بصیرانه و بیانی هنرمندانه به آن بپردازند و دل ها و جان ها را برای مقابله هوشمندانه با فتنه های داخلی و خارجی آماده سازند.
 
اهمیت کندوکاو این یوم الله بزرگ، در امسال و در آستانه انتخابات سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دوچندان است. اهمیتی که فراتر از سلایق و جناح بندی های مرسوم سیاسی و در راستای تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.
 
ائمه محترم جماعات استان تهران که خود از پرچم داران خلق این حماسه عظیم در نهم دی ماه سال ٨٨ بوده اند ، همراه با اهالی مومن و انقلابی مساجد، محلات ، شهرها و روستاهای استان تهران، امسال نیز هم نوا با صدای رسای فتنه سوز ملت مسلمان ایران، با برنامه ریزی فعالانه و حضور شکوهمند در برنامه های این ایام، نقش بی بدیل خود را برای باردیگر در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا خواهد نمود و بیعت مجدد خود را با مقتدای بزرگ امت اسلام ؛ رهبر حکیم انقلاب اسلامی اعلام خواهند کرد.
 
و السلام علیکم
 
محمدجواد حاج علی اکبری
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین