عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
حضرت آیت الله سبحانی گفتند: در سال ۱۳۳۱ یا ۱۳۳۲ خود بنده از ایشان سؤال کردم که صبح ها را چگونه می گذرانید که پاسخ دادند: از ساعت ۶ صبح الی ۱۲ ظهر مطالعه می کنم و اگر خسته شوم، می نویسم.
عقیق:معظم له در درس خارج اصول در مسجد اعظم بر عدم تعطیلی دروس در روزهای عادی در حوزه تأکید کردند و گفتند: حوزه نباید زیاد تعطیل شود؛ چراکه شما طلاب در آینده عالمان مناطق خود شده و با حضور در درس و شرکت در مباحثات می توانید علمیت خود را افزایش دهید.

ایشان با بیان این مطلب که علم با حضور در کلاس به دست خواهد آمد، اظهار داشتند: طلاب باید با تحصیل علم و تلاش و کوشش ملا شوند و تعطیل کردن کلاس در بین التعطیلین، با هدف آنان و حوزه سازگار نیست.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: اگر امام راحل (ره) در راه خود موفق شدند و توانستند شخصیتی ملا و مجتهد جامع الشرائط شوند، سالیان دراز فعالیت نموده و با علمیت، تقوا و منطق قوی پیشرفت نمودند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان ساختند: ما اگر بخواهیم در جامعه امروز موفق شویم، به عالم، محقق، مفسر، اصولی، حدیث دان و ... نیاز داریم که این اوصاف با کوشش های فراوان علمی به دست خواهد آمد.

این استاد درس خارج حوزه با اشاره به احوالات امام خمینی(ره)، تصریح کردند: در سال 1331 یا 1332 خود بنده از ایشان سؤال کردم که صبح ها را چگونه می گذرانید که پاسخ دادند: از ساعت 6 صبح الی 12 ظهر مطالعه می کنم و اگر خسته شوم، می نویسم.

معظم له یادآور شدند: این شخصیت برجسته با چنین تلاش و کوششی به این مقام عالی دست پیدا کردند.

ایشان در پایان تأکید کردند: مباحثه دروس از مباحث بسیار مهمی است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین