عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: مسلمانان برای آشنایی با دوران زندگانی پیامبر(ص) و شناخت تلاش های ایشان برای هدایت بشر، زندگانی آن حضرت را مطالعه کنند.
عقیق:آیت الله مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان و مرجع تقلید عالم تشیع در درس اخلاق خود در مسجد حکیم اصفهان اظهارداشت: پیامبر(ص) در دوران زندگانی خود سختی های بسیاری را متحمل شدند که فقدان پدر و مادر و سختی های کودکی و نوجوانی از یک طرف و تلاش و زحمت های فراوان برای هدایت بشر نیز از طرف دیگر سختی های زیادی را بر آن حضرت وارد ساخت.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در مقابله با کفار بسیار زحمت کشید تا اینکه بتواند اسلام را در جامعه گسترش دهد و در این مسیر بیش از 80 جنگ بر ایشان کفاران وارد ساختند که با همراهی مسلمانان و همکاری و تلاش جدی حضرت علی(ع) 82 جنگ به موفقیت رسید.

آیت الله مظاهری با اشاره به نقش امیر المومنین(ع) در جنگ های مسلمانان تصریح کرد: حضرت علی(ع) نقش بی بدیلی در پیروزی جنگ ها با وجود همراهی سایر مسلمانان داشتند که این افتخاری برای تشیع است.

وی با بیان اینکه در فتح مکه و جنگ احد مسلمانان از یادخدا غفلت کردند و به خود مغرور شدند، افزود: در این دو جنگ مسلمانان با فراموشی خداوند نیمه شکست هایی را متحمل شدند و بعد از آنکه از اشتباه خود آگاه شدند به پیروزی رسیدند و در این رخداد خداوند درس بزرگی به مسلمانان داد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به داستان های زندگی پیغمر(ص) تصریح کرد:: مسلمانان برای آشنایی با دوران زندگانی پیامبر(ص) برای شناخت تلاش های ایشان برای هدایت بشر، زندگانی آن حضرت را مطالعه کنند که در مطالعه دوران زندگی ایشان به خیلی از مسائل پی می برند و وظیفه خود را نسبت به اسلام و پیامبر(ص) می شناسند.

وی اتحاد مسلمانان و توجه به سایر توصیه های پیامبر(ص)‌را مهم خواند و گفت: مطالعه سیر زندگی پیامبر(ص) این موضوعات را به انسان می آموزد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین