عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
معاون فرهنگي مجمع جهاني اهل بيت(ع) رهبر معظم انقلاب را پرچمدار تقريب و وحدت مسلمانان خواند و تصريح كرد: هرگونه حركتي كه باعث شكاف بين مسلمانان شود، خيانت است.
عقیق: حجت الاسلام عليرضا ايماني مقدم،در همايش روحانيون شيعه و سني خراسان جنوبي، در بيرجند با اشاره به نقش امام خميني(ره) در وحدت و همدلي مسلمانان، گفت: امام(ره) انساني سلحشور و انقلابي بود كه با وحدت و همدلي مردم توانست كشور را به آرامش برساند، ولي استكبار هميشه به دنبال سرنگوني انقلاب اسلامي بوده و هست.
وي به حركت هاي وحدت آفرين امام (ره) در بين مسلمانان اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه امام خميني(ره) حتي ذره اي از مباني انقلاب اسلامي كوتاه نيامدند، تصريح كرد: هفته وحدت به بركت تدبير امام(ره )، از روز ميلاد پيامبر مهرباني يعني 12 ربيع الاول به روايت اهل سنت تا 17 ربيع به روايت تشيع شكل گرفت.
معاون فرهنگي مجمع جهاني اهل بيت(ع) به استراتژي امام (ره) براي وحدت امت اسلامي اشاره كرد و گفت: امام خميني(ره) براي ايجاد وحدت و آزادي قبله اول مسلمانان، روز جمعه آخرين هفته ماه رمضان را نيز به نام "روز قدس" نام گذاري كردند. ايشان همچنين در ادامه حركت هاي وحدت گرايانه و يك صدا شدن در برابر استكبار، پايه گذار راهپيمايي برائت از مشركين در حج تمتع شدند.
حجت الاسلام ايماني، القاعده، طالبان، داعش، جبهة النصره و ... را فرزندان نامشروع استكبار جهاني خواند و گفت: مي خواهند اسلام ديگري را به نام اسلام ناب محمدي به جهان معرفي كنند، ولي رهبر انقلاب اسلامي با ديد وسيع خود نامه هايي را به جوانان اروپايي و آمريكايي براي استخراج اسلام واقعي از منابع اصيل، نوشتند.
وي، نامه هاي مقام معظم رهبري رهبري را پيام روشنگري براي جهانيان عنوان كرد و افزود: رهبري هشدار هاي لازم را در نامه اخيرشان به جوانان جهان در خصوص خطر گروهك هاي تروريستي داده اند و خط و مشي اين گروه ها را از اسلام واقعي جدا دانسته اند.
معاون فرهنگي مجمع جهاني اهل بيت(ع) اظهار كرد:1400 سال است كه مذاهب مختلف در كنار هم زندگي مي كنند، اما در اين دو قرن اخير اسلام آمريكايي سبب اختلافات بين مسلمانان شده است.
وي، رهبر معظم انقلاب را پرچمدار تقريب و وحدت مسلمانان خواند و تصريح كرد: بحث وحدت به معني كوتاه آمدن از مباني اعتقادي شيعه و سني نيست و هرگونه حركتي كه باعث شكاف بين مسلمانان شود، خيانت است.
حجت الاسلام ايماني با تاكيد بر اين كه اهانت به مقدسات اهل سنت و شيعه حرام است و رهبر معظم انقلاب بارها اين مسئله را متذكر شده اند، افزود: شبكه هاي ماهواره اي كه ساخته جهان استكبار بخصوص صهيونيست هستند، هيچ گاه دلشان براي شيعه و سني نمي سوزد.
معاون فرهنگي مجمع جهاني اهل بيت(ع) با اشاره به دستورات اسلام پيرامون احترام به اديان مختلف، تاكيد كرد: تقريب مذاهب اسلامي يعني پنج انگشت دست كه در كنارهم بدون هيچ مشكلي در زمان مقابله با دشمن مانند مشت محكمي هستند در برابر استكبار.
حجت الاسلام ايماني تاكيد كرد: به بركت خون شهدا امروز شيعه و سني پشت سر رهبري حركت مي كنند و اين امر خاري بزرگ در چشمان دشمنان است و اگر در زندگي به دستورات اسلام به درستي عمل كنيم، دنياي خالي از ظلم و كفر خواهيم داشت.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین