عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
از سال تحصیلی آینده
معاون آموزش دانشگاه علوم قرآنی گفت: دانشکده قرآنی بم تا اول مهر ماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

عقیق:به نقل از روابط عمومی فرمانداری بم، حجت‌الاسلام حمد نقیب در نشست راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی بم اظهار داشت: در ابتدای ماه مبارک ربیع‌الاول جلسه مبارکی است و با تلاش شما مسئولان، دانشکده قرآنی بم تا اول مهر ماه سال آینده راه‌اندازی شود.

معاون آموزش دانشگاه علوم قرآنی افزود: دانشگاه معارف علوم قرآنی زیرمجموعه وزارت علوم و دولتی است و هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌کند، این دانشگاه به دلیل سازمانی وابسته به سارمان اوقاف است و طبیعتا همکاری اوقاف در هر استانی وجود دارد.

نقیب با بیان اینکه 22 دانشکده در سطح کشور در 14 رشته تحصیلی و با 5 هزار دانشجو در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: در این دانشگاه رشته‌های مبانی فقه، کتابت، قرائت و نوشتاری قرآنی و رشته‌های فنون قرائت قرآن تدریس می‌شود.

معاون دانشگاه علوم قرآنی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در شهرستان‌ها وجود دارد، یک رشته دکترا در قم متمرکز است و کشورهای دیگر از جمله پاکستان، آلمان، بلغارستان، بلژیک و ... متقاضی تأسیس دانشکده قرآنی هستند.

معاون دانشگاه علوم قرآنی تصریح کرد: ایجاد منابع موقوفات قرآنی در سطح شهرستان برای آموزش دانشجویان در دانشکده و ایجاد مجمع خیران شهرستان به عنوان حامیان دانشکده قرآنی باید در شهرستان بم توسط مسئولان صورت گیرد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین