عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
امروز افرادی در گوشه و کنار جهان خود را منتسب به امام زمان(عج) می دانند و ریشه تمام این انحرافات ضعف اعتقادی و عدم تبیین و بیان درست معارف اسلامی است و هر چه در تبلیغ کوتاهی کنیم به حسب آن افرادی از ناآگاهی مردم استفاده می کنند.
عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با بیان رسالت حوزه و روحانیت در جامعه اظهار داشت: روحانیت در جامعه وظیفه خطیری در قبال تبیین معارف اهل بیت(ع) دارد و همواره به عنوان سرباز امام زمان(عج) شناخته می شود.

ربیع ماه  رسالت و امامت است

معظم له در ادامه با بیان فضیلت ماه ربیع اظهار داشتند: این ماه از هر جهت ماه ولایت است؛ چرا که در این ماه مسئله رسالت و ولایت کنار هم قرار دارند و خداوند می خواهد بیان کند که ولایت و رسالت همواره امری جدا نشدنی است.

استاد خارج فقه حوزه با اشاره به مدعیان دروغین گفتند: در عصر غیبت کبری باید طوری عمل کنیم که مطابق گفته امام (ع) باشد و به این نکته دقت نماییم که امروز افرادی در گوشه و کنار جهان خود را منتسب به امام زمان(عج) می دانند و ریشه تمام این شبهات ضعف اعتقادی و عدم  تبیین و بیان درست معارف اسلامی است و هر چه در تبلیغ کوتاهی کنیم به حسب آن افرادی از ناآگاهی مردم استفاده می کنند.

آثار و علایم مختص امام زمان(عج) در جامعه بیان شود

ایشان  در ادامه اظهار  داشتند: امروزه روحانیت باید آثار و علایم مختص امام زمان(عج) را در جامعه بیان کنند و مردم را به مکتب اهل بیت(ع) دعوت نمایند و با ارتقای سطح فکری جامعه مانع نفوذ افکار شبهه انگیز شوند.

پرهیز از موازی کاری

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطر نشان ساختند:  باید متولیان فرهنگ اسلامی اهتمام خود را به کار برده و سعی کنند که رشته های مختلفی که همسو در حرکت هستند جمع شده و با مدیریت یک فرد اداره شوند تا در کیفیت ارائه مباحث موازی کاری صورت نگیرد چون حرکت در این سمت سبب افت ارزشی مباحث خواهد شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین