عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
دبیر ستاد اربعین سپاه پاسداران عنوان کرد
دبیر ستاد اربعین سپاه با بیان اینکه این ستاد ظرفیت 60هزار اسکان موقتی در نجف و کربلا را ایجاد کرده است،گفت: 22 اردوگاه در ایران آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
عقیق:سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین و دبیر ستاد اربعین سپاه گفت: سپاه پاسداران در کنار سایر دستگاه‌ها، از ماه‌های گذشته با تشکیل ستاد اربعین حسینی و راه‌اندازی کمیته‌های پشتیبانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و حفاظت اطلاعات فعالیت خودش را در جهت خدمات دهی بهتر به زائران اربعین حسینی ایجاد کرده است.
دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه با اشاره به اهداف شکل‌گیری این ستاد گفت: هماهنگی و ایجاد وحدت رویه، ساماندهی و ایجاد تسهیلات لازم در همه مقولات و مولفه‌ها برای حرکت زائرین، ایجاد بستری لازم برای ساماندهی زائران برای عبور از مرزها و.. از جمله اهداف شکل‌گیری این ستاد است.
وی تاکید کرد: از اول تا شانزدهم آذرماه، موقتا کلیه اعزام‌های راهیان نور به جنوب متوقف می‌شود و کلیه ظرفیت‌های راهیان نور در بحث ترابری، ریلی، زمینی، زیرساخت، اسکان و... در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.
دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه اضافه کرد: پلی بین مهران و ایلام بین جاده کمربندی ساخته شده است که در ترافیک و عبور و مرور نقش ویژه‌ای دارد و یک تعداد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در نزدیکی‌های شهر مهران تا پایانه مرزی مهران پیش بینی شده است تا زائران حسینی را حمل و نقل کند، چرا که سال گذشته در این مسیر مشکلات زیادی را در عبور و مرور زائران داشتیم که اکثر با پای پیاده این مسیر را طی کرده بودند. مردم می‌توانند وسایل نقلیه شخصی خود را در پارکینگی در نزدیکی‌های مهران پارک کنند.
سردار سلیمانی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار، قریب به 22 اردوگاه از استان‌هایی که منتهی به مرزهای کشور هستند، برای زائران حسینی خدمات دهی می‌کنند که می‌توان  به استان های قم، لرستان، استانی مرکزی، ایلام، خوزستان و کرمانشاه اشاره کرد.


منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین