عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
این معلم اخلاق تسلیم الی الله بودند و اجازه می دادند که خداوند متعال مدیر و مدبر در امورشان باشد و در واقع همه امور خود را به خدا می سپردند.

عقیق:مدیر مدرسه صاحب الأمر(عج) تهران، در مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت که شب گذشته با حضور جمع کثیری از طلاب و اساتید مدرسه  علمیه حقانی قم، در مسجد این مدرسه یرگزار شد، با اشاره به ویژگی های آیت الله خوشوقت اظهار داشت: دعوت به خدا، عمل کردن به دانسته ها و تسلیم در برابر خدا از ویژگی های ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین برکتین با بیان این‌که ایشان می‌گفتند «من در طول عمر خود ذره ای برای خود نقشه نکشیدم» افزود: این معلم اخلاق تسلیم الی الله بودند و اجازه می دادند که خداوند متعال مدیر و مدبر در امورشان باشد و در واقع همه امور خود را به خدا می سپردند. 

مدیر مدرسه صاحب الأمر(عج) تهران اظهار داشت: آیت الله خوشوقت می‌گفت من لحظه ای از کتاب و عترت جدا نشدم و همراه اینها حرکت کردم و مراقب بودم انحراف از این مسیر پیدا نکنم. 

سخنران مراسم عنوان کرد: آیت‌الله خوشوقت همواره در توصیه به شاگردان و داشتن تقوا، ترک گناه و اطاعت از خداوند را راه سعادت و به کمال رسیدن یک انسان می‌دانستند، بنابراین ما انسان‌ها باید نکات ارزشمند علمای بزرگوار و مراجع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اهميت معرفت به خدا خاطر نشان كرد: اگر خداوند متعال را درست نشناسيم، در پستی و بلندی و شكست ها و پيروزی ها، آدرس را اشتباه می رويم و بايد همواره به ياد خدا و تسليم پروردگار بود.

 

باید در همه حال تابع ولایت باشیم

حجت الاسلام والمسلمین برکتین تاکید کرد: تبعیت از ولایت راستین انسان را به مقام ولایت الهی می‌رساند و از ابعاد بارز شخصیتی آیت الله خوشوقت این بود که در تبعیت‌پذیری از ولایت تأکید زیادی می‌کردند و همیشه اذعان ‌داشتند که باید در همه حال مطیع ولایت بوده و نباید هیچ‌گاه رهبر معظم انقلاب را تنها بگذاریم.

مدیر مدرسه صاحب الأمر(عج) تهران اظهار داشت: ایشان در همه حال و در مجالس درس و بحث مردم را به تبعیت از ولایت توصیه می کردند و اعتقاد داشتند که اطاعت از خدا و اولیاء الهی و حرکت در مسیر ولایت موجب کمال و موفقیت در امور و رسیدن به سعادت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بركتين تصريح كرد: آیت‌الله خوشوقت در خصوص نماز شب تاکید داشت و می‌گفت كسی كه نماز شب می خواند در طول روز تقوا را بيشتر رعايت می كند.

وی یادآورشد: توجه به محرومان و نیازمندان، اخلاقی وارسته، بصیرت، اخلاق اسلامی و توجه به نماز اول وقت از جمله ویژگی های آیت الله خوشوقت بود که باید مورد توجه و الگوی دیگران قرار گیرد.

مدیر مدرسه صاحب الأمر(عج) تهران گفت: ويژگی ديگر آيت الله خوشوقت اين بود كه ايشان سراغ مردم می رفت به طوری كه به شهرهای قم، قزوين، محلات و غيره سفر می كردند و در كنار مردم بودند.

وی افزود: آيت الله خوشوقت برای همه رحمت بودند، كوچك و بزرگ و روحانی و غيرروحانی خدمت ايشان می آمدند و سوال می كردند و ايشان نيز با رويی باز و مهربان پاسخ سوالات را می دادند و در سخنرانی های خود نيز به اندازه ظرفيت سوال كننده و مخاطب سخنرانی كرده و تفكرات ناب دينی و حساس معرفتی را در قالب ساده برای نوجوانان بيان می كردند.
 
منبع:خبرگزاری حوزه
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین