عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۵۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
آيت‌الله موسوي‌جزايري:
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان گفت: سنت اربعين، يك سنت شيعي نيست، بلكه سنتي نبوي و محمدي است و زيارت اربعين از علائم مؤمنان است.
عقیق: آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري، نماينده ولي‌ فقيه در استان خوزستان در آئين‌ رونمايي از بيرق اباعبدالله(ع) كه 26 آبان‌ماه در پايانه مرزي چذابه برگزار شد، از استاندار خوزستان براي دستور پيگيري اقدامات مربوط به خدمات به زائران اربعين حسيني و از ائمه جمعه سوسنگرد، حميديه، هويزه و زيرمجموعه آن‌ها تقدير و تشكر كرد.
وي گفت: مسئولان وظيفه عاشقي خود را نسبت به سيدالشهدا(ع) انجام دادند و در طول اين چند ماه جبران قصوراتي كه در كارهاي گذشته وجود داشته است، انجام شد. در اين مدت برنامه‌ريزي‌هاي منظم، دقيق و اصولي انجام گرفت تا زائران امام حسين(ع) به راحتي به زيارت بپردازند.

زيارت اربعين از علائم مؤمنان است
نماينده ولي‌ فقيه در استان خوزستان با اشاره به اينكه پيامبر(ص) به حضرت زهرا(س) بشارت دادند بارگاه فرزندم زيارتگاه عاشقان ولايت مي‌شود، گفت: تا زماني كه صدام بر روي كار بود هيچ كس اجازه نداشت به زيارت امام حسين(ع) برود اما اكنون شما مصاديق فرمايش خاتم‌الانبياء(ص) هستيد. به وسيله ملت ايران مظلوميت اهل‌ بيت(ع) جبران مي‌شود.
آيت‌الله موسوي‌جزايري افزود: همچنين، همسايه ما ملت عراق نيز با شيعيان مخلص خود در اين راستا پيشتاز است. از همين جا به برادران اهل سنت مي‌گويم كه اين سنتي شيعي نيست بلكه سنتي نبوي و محمدي است. زيارت اربعين از علائم مؤمنان است.

پرچم اباعبدالله‌(ع) همواره برافراشته است
وي در ادامه سخنان خود به توضيح فلسفه برافراشته شدن بيرق امام حسين(ع) در مرز چذابه پرداخت و گفت: آخرين ياور امام حسين(ع) كه در كربلا به شهادت رسيد حضرت ابوالفضل(ع) بود و پس از ايشان پرچم امام حسين(ع) بر زمين افتاد و اكنون با اين اقدام همه آمده‌اند تا بگويند پرچم اباعبدالله‌(ع) همواره برافراشته است و هيچ‌گاه بر زمين نمي‌افتد.
امام‌جمعه اهواز در پايان عنوان كرد: سراسر مردم خوزستان خدمتگزار زوار امام حسين(ع) هستند.
همچنين، در اين آئين، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) استان خوزستان، نيز عنوان كرد: ارائه خدمات در دو مرز شلمچه و چذابه با كيفيت مطلوب ارائه مي‌شود.
وي گفت: به‌منظور ارائه اين خدمات هشت كميته در استان تشكيل شد. همچنين، مواكب به صورت خودجوش و مردمي اقدامات خود را انجام دادند. در طول يك ماه گذشته بازسازي جاده‌هاي مواصلاتي به دو مرز، تأمين پاركينگ، تجهيز آب و برق و زيرسازي براي مواكب صورت گرفت.
شاهوارپور بيان كرد: پس از 35 سال از پيروزي انقلاب اسلامي به خواست مقام معظم رهبري و امام خميني(ره) پرچم پرافتخار حسيني امروز به اهتزاز درآمده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین