عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
عزاداری شب اول ماه صفر با مداحی حاج سید مهدی میرداماد در فاطمیه بزرگ تهران
یک مسلمان و مؤمن باید در تیپ و قیافه و بازار و زندگی با کافر فرق داشته باشد. اگر قرار باشد که ما هیچ نمایش و بروزی نداشته باشیم این مطلوب خدا نیست .

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سوگواری دهه اول ماه صفر به همت هیئت رزمندگان اسلام باسخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی و مداحی حاج سید مهدی میرداماد در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی را بخوانید:

_ در فرهنگ دینی بسیار به ما گفته اند که کارهایی که می خواهید انجام دهید را بی سر و صدا انجام دهید و لزومی ندارد کاری را که انجام می دهد کسی ببیند. خداوند ناظر همه کارها است. ثواب عمل صالح پنهان هفتاد برابر از عمل صالح آشکار است. عملی را که انسان آشکار می کند برای خدا نیست و ارزش منفی دارد. این عمل به جای این که برای انسان قرب بیاورد بعد می آورد. این عمل ضایع شده است.

_ در عین حال که در بسیاری از اعمال سفارش شده که پنهان انجام دهید ولی در بعضی از اعمال دینی آمده است هر چه می توانید پرسر و صداتر انجام دهید. این اعمال شعائر دینی است.شعائر دینی نشانه وابستگی ما به اهل بیت و دین است که این ها را هر چه بیشتر انسان پررنگ تر انجام دهد خدا بیشتر انسان را دوست دارد. اسلام یک دین اجتماعی است و شخصی نیست. و خداوند می خواهد که در جهان همه بدانند که اسلام زنده است.

_ یک مسلمان و مؤمن باید در تیپ و قیافه و بازار و زندگی با کافر فرق داشته باشد. اگر قرار باشد که ما هیچ نمایش و بروزی نداشته باشیم این مطلوب خدا نیست . یکی از شعائر دینی که در بین ما بسیار پررنگ است صلوات است. صلوات افضل اذکار است. صلوات خاصیت تسبیحات اربعه را در خود دارد. در روایات است که صلوات نورانیتش آنچنان است که ظلمت های گناهان را از بین می برد. صلوات  فراتر از ذکر است. صلوات علاوه بر ذکر و دعا بودن یک شعار است. صلوات را باید بلند فرستاد.

_ اثر تربیتی همین شعائر بر فرزندان ما بسیار بالا است. یکی از شعائر دینی که در بین ما گاهی کمرنگ است اذان است. اذان یک نشانه است. امیرالمؤمنین زمانی که حاکم بودند بالای منبر اذان می گفتند.

_ یکی دیگر از شعائر دینی اسم هایی است که بر روی فرزندان خود می گذاریم.اسم یک نشانه است. اسم یک شناسنامه کوچکی است که هویتش را نشان می دهد. اولین حقی که پدر و مادر بر فرزند دارد این است که نام نیکو بر فرزند خود بگذارد.امام صادق(ع) فرمودند که اگر فرزندتان پسر بود تا هفت روز او را محمد و اگر دختر بود تا هفت روز فاطمه صدایش بزنید.

_خانه هایی که اسماء اهل بیت(ع) در آن باشد خانه پربرکتی است.اهل بیت(ع) با حفظ اسامی مبارزه فرهنگی می کردند. اسم هایی که الان در بین ما رواج پیدا می کند شعار خودی نیست و شعار بیگانه است. هر اسم باید دو خصیصه داشته باشد اول این که دارای معنا باشد و دوم این که متناسب با فرهنگمان باشد.

_ یکی دیگر از شعائرهایی که در زمان معاصر از مهمترین شعار دینی است حجاب است. نشانه مسلمان بودن یک خانم در کل دنیا حجاب است.  حجاب مختص زن نیست و مردها هم باید حجاب داشته باشند. الان بزرگترین نشانه دینی در غرب حجاب است.افرادی که با حجاب هستند مدام در حال عبادت هستند چون مدام در حال شعار دین دادن هستند و افرادی که بی حجاب هستند چه بخواهند و چه نخواهند به دین خیانت می کنند.

_ دین علاوه بر محتوا و باطن یک ظواهری هم دارد. کسی که ظواهر دین را از دست بدهد کم کم باطن دین را هم از دست می دهد. دشمنان الان با ظواهر دین می جنگند. وهابیت ظواهر دین را در مکه تخریب کردند و از بین بردند.

_ یکی دیگر از شعائر دینی که در بین ما پررنگ است مجالس اهل بیت(ع) است. مجالس یکی از نشانه های اهل بیت(ع) هستند. هر چه این مجالس پررنگ تر باشد طرفداری بیشتر از دین را نشان می دهد. اهل بیت این مجالس را بسیار دوست داشتند. این مجالس رحمت و نور است.

_ هر چه ما از دین داریم از این مجالس داریم. همین مجالس است که در طول تاریخ شیعه را نگه داشته است.قبل از انقلاب شیعه فقط یک مجلس داشت و آن هم مجلس عزاداری سیدالشهدا بود. راهپیمایی اربعین تبدیل به قیام شده است. موج مجالس سیدالشهدا فقط مختص به ایران نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
با سلام
لطفا گزارش صوتی سخنرانی این مراسم را هم بذارید
با تشکر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین