عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
سردار قاسمی؛
فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: اربعین حسینی، فریاد واقعی برائت از مشرکین است که با حضور میلیونی مسلمانان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود.
عقیق: سردار سعید قاسمی دیروز در همایش ملی هیئت های فعال عرصه اربعین در مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: مانور اربعین به معنای واقعی کلمه هم تولیّ و تبرّی دارد.

وی با بیان اینکه ما در یک جریان تاریخی زندگی می کنیم که خیلی تازه و نوپاست، افزود: این حرکت عظیم که حاصل حضور میلیون ها عاشق و دلداده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می باشد، فقط و فقط با عنایت حضرت امکان پذیر است بر خلاف آنچه امسال در حج ابراهیمی و بر اثر بی تردبیری آل سعود شاهد بودیم.

سردار قاسمی در ادامه با بیان اینکه «عده ای سخنان امام در مورد آل سعود را فراموش کرده اند» خاطرنشان کرد: چند سال پس از فرمایش امام که فرمود جنایت آل سعود باید یادآوری شود و زنده بماند جریانی به روی کار آمد و گفت « ما و آل سعود دو بال یک کبوتر در جهان اسلام هستیم.».

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مبنای انقلاب اسلامی حمایت از مظلوم است اظهارداشت: این استراتژی از ابتدای انقلاب وجود داشت و همه ما با آن بزرگ شدیم، این استراتژی فارغ از مدل های فکری اصولگرایی و اصلاح طلبی است.

وی با بیان اینکه آل سعود از روزی که پدید آمد بذر نفاق، برادر کشی و تخریب اماکن مقدسه را آغاز کرد، گفت: پس از تاسیس آل سعود تاکنون بر هم زدن معادلات موازنه قدرتی جهان اسلام در حال اتفاق افتادن است که آخرین نمونه آن از این دست کشتار حجاج بیت الله الحرام در سال ۶۶ بود که نزدیک ۵۰۰ حاجی ایرانی با دستور یک فرمانده یهودی الاصل به شهادت رسیدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به سخنان امام (ره) در خصوص حادثه حج سال ۶۶ خاطرنشان کرد: امام در همان سال سخنانی داشتند که بعدها سانسور شد، امام در این رابطه می گوید فاجعه ای که آل سعود در کشتار حجاج بیت الله الحرام انجام داد با آب زمزم هم پاک نخواهد شد و ما اگر از صدام و اسرائیل و آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.

سردار قاسمی ادامه داد: حجاج بیت الله الحرام در سال ۶۶ در کنار حرم خدا کشته شدند نه در یمن و بحرین، برای همین بود که امام فرمودند این جنایت از هر جنایتی در تاریخ فاجعه بارتر است.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب تاکید کرد: امروز وقتی به دو نفر از ایرانیان تعرض می شود بسیاری از افراد که اصلا به ظاهر آنها نمی خورد در مقابل سفارت عربستان تجمع می کنند یعنی برایشان این حادثه سنگین است در حالی که سال ۶۶ نزدیک ۵۰۰ شهید ایرانی داده شد.

وی در ادامه حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین را بسیج عمومی جهان اسلام توصیف کرد و گفت: باید همه به دور از هر جایگاه و مقامی که دارد در این ایام خدمت به زوّار امام حسین (ع) را اولویت خود قرار دهد و از هیچ تلاشی فروگذار نباشد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین