عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
مسئول ستاد راهنماي زائر پيشنهاد كرد؛
مسئول ستاد راهنماي زائر در ديدار با نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به فعاليت اين ستاد در ايام اربعين در چهل نقله نجف، بين راه و كربلا، از صدور كارت شناسايي براي هر زائر در صورت حمايت مالي خبر داد و اظهار داشت: راهنمايان زائر در اين ستاد از افرادي انتخاب شده اند كه بيش از دو بار سابقه تشرف در ايام اربعين داشته اند و به موقعيت آشنا هستند.
عقیق:عقيل منصوري مسئول ستاد راهنماي زائر در ديدار نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: اين ستاد در ايام اربعين در چهل نقطه از نجف، بين راه و كربلا با هدف ساماندهي گمشدگان از طريق ارتباطات كامپيوتري و شبكه مستقر مي شود.
وي با بيان اين كه اطلاعات گمشدگان در صورت مراجعه در اين ستاد ثبت مي شود و مي توانند براي همديگر پيغام بگذارند، گفت: به طور مثال فردي پيغام مي گذارد كه امشب در تير شماره 800 استراحت مي كند، اگر برادر اين فرد مراجعه كند مي داند كه بايد تير شماره 800 دنبال برادرش بگردد.
منصوري با اشاره به آموزش سيصد نفر در اين ستاد براي ارائه خدمات به گمشدگان در ايام اربعين اظهار داشت: راهنمايان زائر در اين ستاد از افرادي انتخاب شده اند كه بيش از دو بار سابقه تشرف در ايام اربعين را داشته اند و به موقعيت آشنا هستند.
مسئول ستاد راهنماي زائر با توجه به مشكلات احتمالي كه به سبب ازدحام فراوان زائران در ايام اربعين پيش خواهد آمد، گفت: در صورت حمايت مالي، براي هر زائر در مرز كارت شناسايي صادر مي شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در ديدار مسئول ستاد راهنماي زائر و همراهان با اشاره به اهميت و ارزش بسيار بالاي كار راهنماي زائران بر لزوم آموزش زائران پيش از سفر تأكيد كرد و گفت: اربعين بازخواني عاشورا و مانور بزرگ محبان اهل بيت عليهم السلام است.
وي افزود: اربعين پيام عاشورا را به جهانيان خواهد رساند و در اين راهپيمايي عظيم فضاي صفا و صميميت بين زائران و بين ملتها تحقق خواهد يافت و پاسخ نداي امام حسين عليه السلام در روز عاشورا اين جمعيت لبيك خواهند گفت.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق خطاب به اعضاي ستاد راهنماي زائر گفت: هر چه خالصانه تر و از سر صدق و صفا كمك به زائران كنيد يقينا پاداش بيشتري را دريافت خواهيد كرد.
وي ادامه داد: كار اجرايي جداي از كارهاي فرهنگي و معرفتي نيست بلكه هر كاري وقتي براي امام حسين عليه السلام انجام مي شود خود عبادت بزرگي است و هر اندازه معرفت و بصيرت افزوده شود اجر و پاداش نيز بيشتر مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني اتحاد و انسجام بين همه نيروها را مهم عنوان كرد و اظهار داشت: همه بايد مراقب باشند و از هر كاري كه موجب تفرقه و تشتت و تنش گردد خودداري كنند و مهربانانه از ميزبان اين حركت عظيم اربعيني كه مردم شريف عراق هستند تقدير و تشكر كنند.
گفتني است كه ستاد راهنماي زائر زير نظر ستاد اربعين فعاليت مي كند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین