عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
چراگاه شیطان و چشم زخم از توهم تا واقعیت در چهل حدیث مرتضی (شهید مطهری) کتاب شد.
عقیق:مهدی نجفی، مسوول روابط عمومی انتشارات جمال با اعلام خبر انتشار کتاب «چهل حدیث مرتضی» اظهار کرد: این اثر شرح چهل حدیث اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی علامه شهید مرتضی مطهری است که به کوشش محمد مهدی رضایی تدوین شده است.

 

وی با بیان این که «چهل حدیث مرتضی» با توجه به نیازمندی های دینی و مقتضیات زندگی امروز جامعه اسلامی سامان یافته و افکار و تاملات علامه شهید مطهری پیرامون ۴۰ موضوع خاص در باب معارف دینی را توضیح می دهد، ادامه داد: از خود تا خدا، اصل فراموش شده، بلا برای اولیا، پلی به نام مرگ، تفکر مایه تقرب، چراگاه شیطان و چشم زخم از توهم تا واقعیت از مطالبی است که در این اثر به آنها پرداخته شده است.

 

به گفته وی حقیقت اسلام، خداگونه شدن، دفاع از جهاد، مزرعه دنیا، مکافات عمل، نوآوری دینی، هم دنیا هم آخرت، انقلاب علیه خود، بهشت تقوا، در جستجوی خویشتن، راه عبودیت، فرصت عمر، آیین دوستی، انتظار و تکلیف، بنده دیگران نباش و خطر نفاق از دیگر عناوینی است که در این کتاب به چشم می خورد.

 

مسوول روابط عمومی انتشارات جمال ابراز کرد: در بخشی از این کتاب آمده است: «یکی از قدیمی ترین تعالیم حکمیانه جهان که هم به وسیله پیامبران بزرگ به بشر ابلاغ شده و هم فرزانگان و حکیمان آن را بر زبان آوردند، این جمله است ای انسان! خودت را بشناس. در روایت اسلامی این تعبیر به کرّات وارد شده است هم از رسول اکرم (ص) هم به شکل های مختلف از امیرمومنان علی (ع) که فرمودند: «من عرف نفسه فقد عرف ربه».

این مساله خود شناسی در کلام اولیا و بزرگان به دو جهت توصیه شده است یکی به عنوان راهی برای شناخت خداوند و پی بردن به راز هستی که انسان با خود شناسی به راز اصلی هستی یعنی خداوند آگاه می شود و دیگری به جهت دریافتن این مطلب که در زندگی و در جهان چه باید کرد و چگونه رفتار باید کرد و این همان دوگانه اخلاق و عمل است.

 

وی یادآور شد: کتاب «چهل حدیث مرتضی» در 288 صفحه، با بهای 12 هزار تومان و شمارگان 3000 نسخه از سوی انتشارات جمال به تازگی به چاپ رسیده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین