عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
با حضور جمعی از فاتحان لانه جاسوسی صورت گرفت؛
با حضور جمعی از فاتحان لانه جاسوسی سابق آمریکا باغ موزه استکبارستیزی 13 آبان افتتاح شد.
عقیق:باغ موزه استکبارستیزی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق) با حضور جمعی از فاتحان این لانه افتتاح شد.

حسین دهقان یکی از فاتحان لانه جاسوسی در این مراسم در رابطه با سوال یکی از دانشجویان در رابطه با نفوذ آمریکا به کشور، گفت: ما چند نوع نفوذ داریم، نوع اصلی نفوذ، نفوذ فکری روی افراد است که در این رابطه کسانی شاید خودشان هم متوجه نیستند که چه کاری انجام می‌دهند ولی علنا کاری می‌کنند که باعث نفوذ دشمن می‌شود.

دهقان ادامه داد: امروز ما بیشتر با نفوذ فرهنگی روبه‌رو هستیم و در این حوزه باید بسیار مراقب باشیم تا ضربه نخوریم.

وی در ادامه در رابطه با سوال دیگری تصریح کرد: اگر اسناد لانه جاسوسی را مشاهده کنیم می‌بینیم دشمن قبل و بعد از انقلاب همه مسائل ما را تجزیه و تحلیل کرده است تا بداند در چه زمانی و چگونه با ما برخورد کند.

در ادامه این مراسم، محمدرضا فیاض یکی دیگر از فاتحان لانه جاسوسی در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: در جلسات خصوصی که ما برای بیان اعتراض در مقابل سفارت سابق آمریکا داشتیم پیش‌بینی کرده بودیم که ممکن است یک عده از دانشجویان شهید شوند و برای همین قرار بود اگر دوستان ما هم شهید شدند اقدام خلاف قانون انجام ندهیم.

وی افزود: وقتی لانه جاسوسی آمریکا فتح شد و دسیسه‌های‌ آنها لو رفت و اسناد جاسوسی پیدا شد یک انقلاب بزرگ شکل گرفت و این حرکت جنبش دانشجویی به یک انقلاب مردمی تبدیل شد.

وی تأکید کرد: بعد از فتح لانه جاسوسی مردم می‌خواستند مبارزه ما با آمریکا ادامه پیدا کند. به همین خاطر اگر کمکی از دست‌شان برمی‌آمد دریغ نمی‌کردند و پشتیبانی مردم و حمایت امام باعث شد که تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم مطرح شود.

فیاض تصریح کرد:‌ روحیه استکباری آمریکا ذاتی است. آمریکا در رابطه با شوروی هم این روحیه را داشت. امروز هم اگر روسیه لحظه‌ای غفلت کند بزرگترین ضربه را خواهد خورد. داعش را هم برای این ایجاد کردند که بتوانند به روسیه و کشورهای دیگر ضربه بزنند.

فیاض خاطرنشان کرد: دانشجویانی که توانستند لانه جاسوسی را تسخیر کنند حدود 400 نفر و شاید هم بیشتر بودند. خیلی از آنها دوست دارند که گمنام باقی بمانند و به خاطر این است که ما با تعداد اندکی از آنها آشنا هستیم. ما نیز اگر در جمع‌ها حاضر می‌شویم و صحبت می‌کنیم به خاطر نیازی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: فتح سفارت انگلیس بعد از فتح سفارت‌ آمریکا مطرح شد. عده‌ای مخالفت کردند و امام (ره) نیز اجازه ندادند که چنین کاری انجام شود و فرمودند باید حواس‌مان به دشمن اصلی یعنی آمریکا باشد.

در ادامه این مراسم شاکری یکی دیگر از فاتحان لانه جاسوسی طی سخنانی اظهار داشت: مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد تسخیر لانه جاسوسی وجود دارد این است که دانشجویان در آن زمان به این نتیجه رسیده بودند که آمریکا انقلاب اسلامی را به رسمیت نشناخته و به دنبال توطئه است و قصد براندازی دارد.

وی ادامه داد: سیاست‌های آمریکا از گذشته تاکنون تغییری نکرده و خیلی هم ملموس‌تر از سال 58 شده است.

شاکری افزود: آمریکا امروز با هزینه های بسیاری که انجام می‌دهد به دنبال این است که در کشور ما نفوذ کند و بتواند به ما ضربه بزند. روحیه استکباری آنها از گذشته بیشتر شده است.

شاکری تأکید کرد: اینکه ما فکر کنیم آمریکا در لحظه نگاهش با ما تغییری کرده است ساده‌پنداری است. آمریکا هزینه‌های بسیاری را صرف براندازی کرده و امروز هم با بحث ایجاد دموکراسی دروغین به دنبال توسعه است.

اسماعیل ثمنی یکی دیگر از فاتحان لانه جاسوسی طی سخنان کوتاهی گفت: امروز ما باید بیشتر از گذشته حواس‌مان به آمریکا باشد تا نتواند به کشور نفوذ کند.

وی گفت: وظیفه ما این است که استکبارستیزی را کنار نگذاریم و مراقب دشمن با چشمانی باز باشیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین