عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
حجت الاسلام قرائتی در همدان:
رییس ستاد اقامه نماز کشور در همدان گفت: ما در اسلام فارغ التحصیل نداریم زیرا که کسب علم و دانش پایانی ندارد ، مدارس و مراکز آموزش عالی باید بحث مهارت آموزی را جدی بگیرند با مهارت آموزی و هنر آموزی می توان بر مشکلات غلبه کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، در اجلاس نماز و تربیت در بین یک هزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و مربیان و ائمه جماعات مدارس همدان در حسینیه امام خمینی (ره) گفت: شما مدیران، مربیان و ائمه جماعات مدارس دست اندرکاران نماز نسل نو هستید.

وی افزود: راه دعوت نسل نو به نماز جماعت این است که مهمترین نعمات خداوند را بشناسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین  قرائتی با بیان اینکه نماز سنگین است مگر برای کسانی که خاشع باشند ، تصریح کرد: راه دعوت نسل نو به نماز با خشوع است و اینکه  نعمت های خداوند را بشناسانیم.

وی خطاب به حاضرین در باره خواندن نماز یادآور شد: انسان  نماز می خواند زیرا انسان به خدا امید دارد ، توکل دارد و نمی شکند ، در حالی که که انسان بی نماز از این نعمات بی بهره می باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره بر اینکه دلیل خواندن نماز به زبان عربی این است که این زبان نظم خاصی دارد و همه مسلمانان یک زبان مشترک داشته باشند، خاطر نشان کرد: حضرتامام خمینی (ره) می فرمایند : نماز کارخانه انسان سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین  قرائتی ابراز کرد: تمام کمالات از قبیل نظم، حضور در صحنه،آزادی، زیبایی ، استقلال ، نظافت ، یاد شهید و.... در نماز وجود دارد، همچنین نماز با خورشید ،ستاره ها ، ماه ،رنگ، آب ، خاک، معاد، توحید، انبیاء ، توجه به ارزش ها رابطه دارد.
 
وی خطاب به فرهنگیان حاضر در مراسم گفت: با آشنایی شیوه صحیح دعوت دانش آموزان به نماز  ذخیره آخرت داشته  باشید ، زیرا که اغلب کسانی که در دوران دفاع مقدس به جبهه ها شتافتند بچه های مسجدی بودند.
 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطر نشان کرد: نماز  اگر مقبول درگاه الهی قرار بگیرد تمام عبادات و اعمال قبول می باشد ، نماز از زمان تولد تا زمان مرگ با انسان همراه است.
 
ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه نماز در مدارس بسیار مهم است، افزود: امام حسین(ع) نماز اول وقت را برپا نمودند و بعد به شهادت رسیدند.
 
وی خطاب به مدیران مدارس حاضر در مراسم گفت: گفت وگوی حضوری با دانش آموزان بسیار اثر گذار است و شما باید با دانش آموزان ملاقات های حضوری و گفت وگوی با آنان را در اولویت کاری  داشته باشید.
 
حجت الاسلام  و المسلمین قرائتی بیان کرد: ما در اسلام فارغ التحصیل نداریم زیرا که  کسب علم و دانش پایانی ندارد ، مدارس و مراکز آموزش عالی ما باید بحث مهارت آموزی را جدی بگیرند با مهارت آموزی و هنر آموزی  میتوان بر بسیاری از مشکلات اشتغالزایی جوانان غلبه کرد.
 
وی مطالعه کتاب بین فرهنگیان را هم حائز اهمیت دانست  و خاطر نشان کرد: با توجه به وجود شبکه های مجازی و مبحث مهم تهاجم فرهنگی  در بین دانش آموزان آگاه سازی در این زمینه داشته  باشید.
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: بحث نهضت سواد آموزی را هم با توجه به اینکه استان همدان از لحاظ نرخ باسوادی در رتبه بالایی برخوردار است و درصد کم باقی مانده بی سوادی در این استان را هم با حمایت و پشتیبانی خود بر طرف نمایید.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین