عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
شب ششم محرم در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان
تمام قرآن در عترت پیاده شده است و عترت هم تمامش در قرآن است اما دلیل این که پیامبر هر دو را به امانت در بین مردم گذاشتند این بود که هر دو را باید با هم داشته باشیم تا از صراط مستقیم دور نشویم.

صوت مراسم



عقیق: مراسم عزاداری شب پنجم محرم با سخنرانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی و مداحی کربلایی سید رضا نریمانی در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان برگزار شد.


  • در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله مهدوی را بخوانید

_ خدایی که خالق ماست در فکر احیای ماست وبرای اعطای حیات به ما حجت های الهی و کتب آسمانی را فرستاده است. کتاب چه تورات و انجیل البته نه امروزی ها که تحریف شده است و به اضافه قرآن کریم برای تبیین راه حیات ما انسان ها است. قانون زنده بودن را کتاب های آسمانی بیان می کند.

_ حجت های الهی شامل سه گروهند که بعضی ها نبی و بعضی رسول و بعضی امام هستند. حجت های الهی راه را به شکل جزئی نشان ما می دهند. کلی از جزئی و جزئی از کلی کفایت نمی کند و هر دو نیاز است. ما قانون کلی را باید بدانیم و اگر قانون را ندانیم اگر کلی نمی توانیم به جزئی پی ببریم. اما دانستن این قانون کلی ما را بی نیاز از جزئی نمی کند.

_ تمام قرآن در عترت پیاده شده است و عترت هم تمامش در قرآن است اما دلیل این که پیامبر هر دو را به امانت در بین مردم گذاشتند این بود که هر دو را باید با هم داشته باشیم تا از صراط مستقیم دور نشویم.

_ در زمان غیبت ائمه که ما را به اطاعت از ولایت فقیه سفارش می کنند بر اساس  همین نکته است. امام صادق(ع)  فرمودند کسی که ولایت فقیه را قبول نکند یعنی ما را قبول ندارد و قبول نداشتن ما شرک به خدا است. انکار شخص انکار کل است. افراد در قرآن امتحان داده نشدند و امتحان آنها در شخص امیرالمؤمنین و فرزندانش بود. امروزه هم امتحان در کلیت ولی فقیه نیست بلکه در شخص ولی فقیه است. کسی که از خدا اطاعت می کند موحد است.

_ ما یک شرک جلی داریم یعنی شرک خیلی روشن که برای خدا شریک قائل است. اما یک نوع شرک خفی داریم که خدا را قبول دارد و به ظاهر مشرک نیست اما در عمل از دو جا پیروی می کنند. یعنی هم از خدا و هم از هوای نفس یا چیز دیگری پیروی می کند.

_ انسان موحد همه کارهایش را به خدا وصل می کند. زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کنند خیلی ها نماز می خوانند و روزه می گیرند اما در مقابل امام هستند و صراط خود را با امام تطبق نمی دهند. صراط مستقیم صراط انسان است.

_ دشمن وقتی می خواهد در ما نفوذ کند تأویل می کند. کلیات را می گوید و در کلیات حمل بر افکار خودش می کند. از کلیات این قدر زیاد گفته شده که آخرش خیلی ها را فریب دادند. راهی که قوام دارد و پابرجاست راه قرآن و عترت با هم است. امروزه حلقه های معرفت و عرفان های نوظهور خیلی پدید آمده است. خیلی باید هوشیار باشید. ساده نباشید. ریشه دین ولایت است. باید والی را شناخت. زنده بودن انسان به زنده بودن فکرش است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین