عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
وزير دادگستري گفت: فرصت بازسازي عتبات عاليات در عصر كنوني يك موهبت الهي براي مردم ايران است تا با اهداء كمك‌ها و نذورات در اين امر مقدس مشاركت ‌كنند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي در ديدار با حسن پلارك رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات، گفت: امروز به‌دليل همكاري خوب دولت عراق با ملت و دولت ايران، فرصت بي‌نظيري براي عرض ارادت به آستان اهل بيت عليهم السلام فراهم شده است كه شايد در طول تاريخ، بي‌نظير باشد.
وي در ادامه به تشريح دلايل مذهبي، فرهنگي و سياسي و اقتصادي اهميت مشاركت در بازسازي اعتاب مقدسه پرداخت و گفت: اين مشاهد شريف، مضجع مبارك برترين بندگان خداست كه كمال انساني را در حيات و ممات خود بروز داده و واسطه فيض الهي هستند.از اين رو هرچه زمينه توسل، تمسك و زيارت و رجوع به آستان اين حضرات تسهيل شود، به ارتقاء روحاني و كمال بشري كمك شده است.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: در روايات و آموزه‌هاي ديني ما، به مسئله آراستگي مساجد، بقاع متبركه و موقوفات تاكيد بسياري شده است چرا كه همين زيبايي و آراستگي بصري نيز زمينه را براي جذب بيشتر افراد به مسائل معنوي و روحاني فراهم مي‌كند.
وزير دادگستري افزود: احترام به زائران، تسهيل امكان انجام مناسك و اعمال، ارائه خدمات رفاهي و ... همه براي اين است كه ابزار مادي كمال انساني و معنوي فراهم شود كه خداوند متعال و ائمه اطهار نيز به اين مسئله عنايت دارند.
وي به دلايل سياسي، فرهنگي و اقتصادي لزوم بازسازي عتبات عاليات اشاره كرد و گفت: بازسازي حرم‌هاي شريف در كنار تمامي بركات معنوي، زمينه توسعه تعاملات فرهنگي و تبادلات اقتصادي را نيز بين ملت ايران و عراق تقويت كرده است.افزون بر اين، حريم امنيتي دو كشور نيز امروز تقويت شده كه نكته بسيار مهمي است.
وي با بيان اينكه امنيت عراق با از بين رفتن عناصر داعش بهتر خواهد شد، تصريح كرد: اين كشور صدها سال پايتخت رسمي جهان اسلام بوده و از اين رو در تاريخ به‌عنوان مركز فرهنگي براي تشيع و نيز اهل تسنن بوده است.
وي با بيان اينكه همگرايي دو ملت ايران و عراق براي جهان اسلام مفيد خواهد بود افزود: تمامي كساني كه به هر نحوي در مسير بازسازي و توسعه اعتاب مقدسه تلاش مي‌كنند از آنجا كه زمينه تسهيل كمال معنوي انسان‌ها را فراهم مي‌كنند، نزد خدواند عزيز هستند و بايد شاكر اين موقعيت خدمت به اهل بيت(ع) باشند.
وزير دادگستري با بيان اينكه ستاد بازسازي عتبات عاليات، مجراي خدمت به آستان اهل بيت است گفت: اين ستاد مردمي با كار منظم و تشكيلاتي و با برنامه در حال اجراي پروژه‌هاي توسعه در اعتاب مقدسه است.اميدواريم با همت مردم و كاركنان ستاد بازسازي عتبات تمام طرح‌هاي توسعه مانند صحن حضرت زهرا(س)، صحن عقيله بني‌هاشم(س) و طرح‌هاي توسعه حرم امامين عسكريين (ع) در سامرا و امامين جوادين (ع) در كاظمين نيز به اتمام برسد.
پورمحمدي افزود: دولت نيز جهت رفاه حال زائران اعتاب مقدسه درپي اجراي طرح راه آهن است تا امكان سفر با قطار را براي زائران اعتاب مقدسه نيز فراهم شود.
همچنين در اين ديدار، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نيز با بيان اينكه بيش از يك دهه از تشكيل و فعاليت اين ستاد مي‌گذرد گفت: بهره‌گيري از فنون مهندسي روز و استفاده از هنر معماري ايراني و اسلامي از ويژگي‌هاي اجراي پروژه‌هاي بازسازي و توسعه‌اي در اعتاب مقدسه است.
پلارك افزود: ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حرم مطهر علوي، صحن عقيله بني هاشم(س) در كربلاي معلي، اجراي طرح ترفيع گنبد و تقليل و تقويت ستون‌هاي حرم مطهر امام حسين(ع)، و طرح‌هاي توسعه حرم‌ها در كاظمين و سامراء ازجمله بزرگترين پروژه‌هاي در حال اجراي ستاد بازسازي عتبات عاليات است.

منبع: مهر
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین