عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
«گزیده دانشنامه امام حسین (ع)» تالیف آیت‌الله محمدی ری شهری در سرای اهل قلم خانه کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
عقیق:روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نشست «بازنمایی و باز‌شناسی دانشنامه امام حسین (ع) و آثار پیرامونی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود طباطبایی، سیدحسن فاطمی، مهدی آشتیانی برگزار خواهد شد.

دانشنامه امام‌حسین(ع) در 14 جلد، ابعاد مختلف زندگی امام‌حسین(ع) را از ولادت تا شهادت با بهره‌گیری از قرآن و احادیث مورد بررسی قرار می‌دهد و افزون بر منابع و متون حدیثی و تاریخی از بسیاری از تحقیقات جدید و پژوهش‌های نوین سود برده است.

این کتاب به همت آیت‌الله محمدی رى ‏شهرى و همکارى پژوهشکده علوم و معارف حدیث، در سال 1388 به زیور طبع آراسته شد و جامع‌‏ترین کتابى است که از آغاز تا انجام زندگى شخصى، اجتماعى و سیاسى و ... سید الشهدا علیه السلام را مورد توجه قرار داده و با ملاحظه دقیق آیات قرآنى و هزاران گزارش روایى و تاریخى، و نقد، پالایش و تنظیم کارآمد آن‌ها توانسته است در معرّفى یکى از مهم‏ترین چهره‏‌هاى آسمانى و تاریخ ‏ساز، گام بردارد.

نشست «بازنمایی و باز‌شناسی دانشنامه امام حسین (ع) و آثار پیرامونی» یکشنبه بیست وششم مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین