عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای «ثارالله» با حضور آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به همت موسسه دارالحدیث در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد.

عقیق:معاون فرهنگی، ارتباطات و بین‌الملل دارالحدیث در این مراسم رونمایی  اظهار کرد: موسسه دار الحدیث  سال ها است پیرامون نشر مکتب اهل بیت(ع)  فعالیت می کند و تا کنون آثار فراوانی را منتشر کرده که بسیاری از آنها تخصصی هستند و همگان نمی توانند از آنها استفاده کنند.

وی بیان کرد: به دستور آیت الله ری شهری رئیس موسسه دار الحدیث، تلاش کرد آثار عمومی را عرضه نماید. که مخاطبان آن نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.

حجت الاسلام سبحانی نیا، با اشاره به این که پشتوان پژوهشی این نرم افزار، دانش نامه امام حسین(ع) است، عنوان کرد: برای این که بتوانیم این دانش نامه را عمومی نماییم، اقدام به تولید این نرم افزار کرده ایم و در واقع این نرم افزار فشرده دانش نامه امام حسین(ع) البته با یک تنوع بیشتری است.

وی با بیان این که این نرم افزار شامل 9 بخش کلی و قسمت عمده است، گفت: قسمت اول این نرم شامل زندگی نامه امام حسین(ع) از ولادت تا شهادت است و قسمت دوم آن سبک زندگی سید الشهدا(ع) را عرضه کرده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا، با اشاره به این که قسمت اول این نرم افزار از چهار بخش تشکیل شده است، افزود: بخش اول این مجموعه تحت عنوان پنجمین خورشید است که ولادت امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داده است و با استفاده از امکانات هنری مانند انیمیشن و صداگذاری محیط جذابی را به وجود آورده است.

وی بیان کرد: بخش دوم این نرم افزار مسیر سرخ نام دارد که مسیر کاروان را از مدینه تا کربلا و سپس بازگست کاروان به مدینه را نشان می دهد.

معاون فرهنگی و ارتباطات بین الملل موسسه دار الحدیث با اشاره به این که دشمنان در تلاش هستند، خرافات را به این واقعه وارد کنند تاکید کرد: این نرم افزار تلاش نموده تا با ارائه اطلاعات درست، جلوی خرافات را بگیرد و شبهات را برطرف نماید.

وی در توضیح بخش سوم این نرم افزار عنوان کرد: این روز واقعه نام دارد که روز عاشورا، یاران امام حسین(ع)، یاران یزد و چینش نظامی را نشان می دهد.

سبحانی نیا با اشاره به این که بخش مهمی از این نرم افزار گنجینه نام دارد گفت: در این بخش اطلاعات مهمی به صورت صوتی تصویری مداحی و کتابخانه گنجانده شده است.

وی با بیان این که در بخش های مختلف این نرم افزار سبک زندگی امام حسین(ع) نشان داده شده است، گفت: امیدوارم که توانسته باشیم، به هدف خود در معرفی این واقعه و نشان دادن ارزش های واقعی سید الشهدا(ع) موفق باشیم.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین