عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
مدير حوزه‌هاي علميه كشور گفت: هيئت‌هاي مذهبي و دسته‌هاي عزاداري مواظب باشند رفتارهاي سليقه‌اي بر گرفته از آوازخوان‎هاي غربي و آلات موسيقي آنها در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) وارد نشود.
عقیق:آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري در همايش بزرگ ميثاق عاشورائيان استان بوشهر در برازجان با بيان اينكه عاشوراي حسيني بزرگترين تراژدي جهان اسلام است اظهار داشت: واقعه و نهضت عاشورا‌، حادثه‌اي سنگين براي جهان اسلام و از بزرگترين و مهم‎ترين تراژدي‌هاي جامعه بشري است.
نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به پيوند عميق قلبي ميان مردم با سرور شهيدان خاطرنشان كرد: مردم دين‌دار كه اكنون پس از بيش از يك ‎هزار و ۴۰۰ سال ياد حادثه عاشورا و امام حسين (ع) را زنده نگه مي‌دارند به سبب وجود پيوند عميق قلبي ميان مردم و سرور و سالار شهيدان است.
حسيني بوشهري عنصر منطق،‌ حماسه و عاطفه را سه ويژگي‌ اساسي حادثه عاشورا دانست و گفت: عنصر منطق در تمامي كلام و رفتار امام حسين(ع) آشكار است و اين موضوع نشان دهنده تجلي عنصر منطق در قيام عاشورا است.
امام جمعه موقت قم با بيان اينكه مجاهدت همراه با عزت از ويژگي‌هاي امام حسين(ع) است بيان كرد: سيد و سالار شهيدان در تمام اقدامات خود عنصر عزت را مورد توجه جدي قرار مي‌دادند.
مدير حوزه‌هاي علميه كشوربا بيان اينكه در صحنه‌هاي مختلف قيام امام حسين (ع) عنصر عاطفه وجود دارد اظهار داشت: عنصر عاطفه در نهضت عاشورا در علم روانشناسي ثابت شده كه به اندازه منطق و استدلال بر رفتار انسان‌ها اثرگذار است.
حسيني بوشهري با تاكيد بر توجه به منطق، حماسه و عاطفه در مراسم عزاداري افزود: اين سه مولفه از مسائلي است كه هيئت‌هاي مذهبي و دسته‌هاي عزاداري بايد در مراسم و برنامه‌هاي خود به آن توجه كنند.
وي قرآن كريم و عترت را به عنوان دو گنجينه عظيم مسلمانان دانست و گفت: افزود: پيامبر اكرم (ص) اين دو گنجينه مهم براي را مسلمانان به يادگار گذاشتند و بايد همواره به آن دو تمسك شود.
مدير حوزه‌هاي علميه كشور با بيان اينكه مجالس عزاداري امام حسين‌(ع) بايد مملو از معارف دين باشد افزود: بصيرت، آگاهي،‌ امام‌شناسي،‌ صبر، استقامت و اخلاص از آموزه‌هايي است كه در مجالس امام حسين (ع) بايد به آن توجه شود.
حسيني بوشهري با تاكيد بر اين نكته كه نبايد سليقه‌هاي شخصي وارد مراسم عزاداري ماه محرم شود تصريح كرد: هيئت‌هاي مذهبي و دسته‌هاي عزاداري مواظب باشند رفتارهاي سليقه‌اي بر گرفته از آوازخوان‎هاي غربي و آلات موسيقي آنها در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) وارد نشود.


منبع: تسنيم
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین