عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
مکیال المکارم. . .
خداوند حکمت و ویژگی های نبوت را در کودکی به عیسی(ع) عنایت فرمود. قائم(ع) نیز خداوند حکمت و ویژگی های امامت را در کودکی به حضرت عنایت کرد.
عقیق:"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏ شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:

"چون ما نمی ‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، می ‏باشد."

 

شباهت به عیسی(ع)

عیسی فرزند بهترین زنان زمانش می باشد، قائم نیز فرزند بهترین زنان زمانش می باشد.

عیسی در شکم مادر تکلم کرده تسبیح می گفت. چنانکه فاضل مجلسی در حاشیه مجلد پنجم بحار از ثعلبی از طریق عامه روایت کرده است، قائم نیز در شکم مادر سخن گفته است.

عیسی در کودکی در گواره سخن گفت. قائم نیز در کودکی در گهواره سخن گفت که چند روایت بر آن دلالت می کند در کمال الدین چنین آمده که آن حضرت هنگامی که متولد شد به سجده افتاد و در حالی که زانو زده و دو انگشت سبابه اش را بلند کرده بود می گفت:

اشهد ان لا الله الا الله.... سپس امامان را یکایک شمرد تا به خودش رسید آنگاه گفت: خدایا وعده ام را تحقق بخش و امرم را به سرانجام رسان و گام هایم را استوار کن و زمین را به وسیله من پر از عدل و قسط فرمای.

عیسی خداوند حکمت و ویژگی های نبوت را در کودکی به او عنایت فرمود. قائم نیز خداوند حکمت و ویژگی های امامت را در کودکی به حضرت عنایت کرد.

عیسی را خداوند متعال به سوی خود بالا برد قائم را نیز خداوند به سوی خود بالا برد، عیسی مردم درباره اش اختلاف کردند قائم نیز مردم درباره اش اختلاف کردند.

امام صادق(ع) در بیان شباهت های امام زمان(ع) به حضرت عیسی فرمود: یهود و نصاری اتفاق کردند بر اینکه عیسی کشته شد ولی خداوند عز و جل آنها را تکذیب کرد و فرمود: و او را نکشتند و به دار نیاویختند ولی امر بر آنان مشتبه شد.

غیبت قائم نیز همین طور است که عاقبت این امت آن را انکار خواهد کرد به خاطر طولانی شدن آن بعضی هدایت نشوند و خواهند گفت: اصلا متولد نشده است و بعضی دیگر خواهند گفت: متولد شده و مرده و کسانی کفر می ورزند ....

عیسی(ع) به اذن خدای متعال مرده را زنده می کرد خداوند عزوجل از زبان او در قرآن چنین آورده: و به اذن خداوند مردگان را زنده می کنم و خطاب به او فرمود: و آنگاه که تو مردگان را به اذن من از خاک برآوری. قائم نیز مردگان را زنده می کند به اذن خدای متعال.

عیسی(ع) فرمود: من به شما خبر می دهم آنچه در خانه هایتان ذخیره می کنید، قائم نیز بر تمام احوال و کارهای ما مطلع است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین