عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
سرپرست نهاد رهبري در دانشگاه علم و صنعت مطرح كرد؛
سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علم و صنعت گفت: وقتي زاير به عتبات مي آيد در اين فضايي كه هم عشق است، هم معرفت است و هم عاطفه؛ اگر افرادي باشند كه آن مباني فرهنگي و نكات دقيق و حساس در را در بزنگاه خود مطرح نمايند، قطعاً مي تواند تاثيري ماندگار در روح و قلب افراد داشته باشد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين احمد ابراهيم نژاد سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: به نظر من ما دو سرمايه بسيار گرانسنگ و پر ارزش در اختيار داريم و اگر برنامه ريزي مناسب داشته باشيم اين دو موهبت مي تواند ما را در مقابل هجوم فرهنگي دشمنان واكسينه كند.
وي افزود: اين دو سرمايه معنوي پر ارزش جريان كربلا و عاشورا و جريان انتظار است.
سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: حتي دشمنان ما حتي وقتي بنا دارند توان فرهنگي و معنوي ما را ارزيابي كنند مي گويند دو پرچم در دست شيعيان است؛ يكي پرچم سرخ عاشورا و ديگري پرچم سبز موعود و مهدويت است.
وي با بيان اينكه ما از اين دو ظرفيت خوب استفاده نكرديم، ادامه داد: اگر بخواهيم جوانان و نسل هاي كنوني و آينده در مقابل اين شبيخون فرهنگي و تهاجم سيستماتيك گسترده به سنگرهاي اعتقادي و اخلاقي و آرمان ها مقاوم شوند، پرداختن به اين دو سرمايه اهميت فراواني مي يابد.
حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم نژاد افزود: ما ممكن است ده ها كار فرهنگي داشته باشيم ولي معمولاً كارهايي كه به اين سرمايه ارتباط پيدا مي كند بسيار موثرتر است.
وي افزود: وقتي دانشگاهيان را به فضاي عتبات و اماكن مقدس آن مي آوريم و آنها اين فضا را مي بينند و در كنار آن، ما هم برنامه هاي خوبي داشته باشيم و منويات و اهداف و آرمان هاي حضرت سيد الشهدا را تشويق كنيم، بسيار موثر خواهد بود.
سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علم و صنعت در بخش ديگري از سخنانش گفت: از طرف ديگر ما اعتقاد داريم وقتي زاير به اين سرزمين مقدس قدم مي گذارد تحت نظارت و توجه حضرت سيد الشهداست.
وي افزود: شيخ جعفر شوشتري در اين ارتباط بياني دارد؛ اين عالم رباني مي گويد: امام حسين عليه السلام به سه نقطه نظر دارد، يكي به محل دفن خودشان يعني كربلا و مرقد شريفشان، دوم به زاير خودشان از زماني كه از منزل خارج مي شود، سوم به مجالس عزاداري خودشان.
حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم نژاد بيان داشت: وقتي زاير به عتبات مي آيد در اين فضايي كه هم عشق است، هم معرفت است و هم عاطفه؛ اگر افرادي باشند كه آن مباني فرهنگي و نكات دقيق و حساس در را در بزنگاه خود مطرح نمايند، قطعاً مي تواند تاثيري ماندگار در روح و قلب افراد داشته باشد.
وي در پايان خواستار تقويت و حمايت از سفر عموم مردم و به خصوص دانشجويان به عتبات عاليات شد و ابراز اميدواري كرد از اين دو سرمايه گرانبها به بهترين شكل، در جهت اهداف متعالي مكتب اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام استفاده نماييم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین