عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
آیت الله علوی گرگانی خطاب به آل سعود:
یکی از استادان حوزه علمیه قم گفت: اخلاق مناسب و برخورد کریمانه پلیس با مردم، تأثیر بسزایی در موفقیت نیروی انتظامی دارد.
عقیق: آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دومین روز از هفته ناجا، در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم، ابراز امیدواری کرد: انشاالله در مرحله ای قرار بگیریم و به درجه ای برسیم که نیروی انتظامی نسبت به موقعیت خود، سطح موفقیت هایش را بالا ببرد.
وی به مسوولیت نیروی انتظامی در زمینه تامین امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: مسوولیت نظم و انتظام کشور و استان مقدس قم بر دوش شما و مسوولیتی بسیار سنگین و مهم است.
آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه و استفاده پلیس از سخنان و تذکرات مراجع تقلید تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در کارها و اثرگذاری بیشتر بر مردم، رهنمودهای علمای اسلام را سرلوحه اقدامات و فعالیت های خود قرار دهید.
وی همچنین به فاجعه تلخ و مصیبت بار حج امسال در سرزمین منا اشاره کرد و افزود: مرگ، حق است؛ اما جان باختن جمع کثیری از مسلمانان در اوج مظلومیت و به دلیل کوتاهی‌ها، نه تنها کشور ما و جهان اسلام، بلکه غیرمسلمانان را نیز متاثر و آزرده خاطر کرده است.
وی رفتار دولت سعودی پس از این فاجعه را بسیار زشت و قبیح عنوان و خاطرنشان کرد: آن ها حتی از یک عذرخواهی به ملت های مسلمان جهان و دلداری مصیبت دیدگان دریغ کردند و وقوع این فاجعه را به قضا و قدر نسبت می دهند.
آیت الله علوی گرگانی به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: خوشحالی از گناه و عدم توبه و عذرخواهی از آن، از خود ارتکاب گناه بدتر است و این اصرار و دفاع آل سعود از این عمل زشت و قبیح، از خود آن بدتر است.
وی افزود: دولت سعودی نه تنها عذرخواهی نمی کند، بلکه به کشورهای اسلامی نیز حمله می کند، موشک های خود را بر سر مردم بی دفاع می ریزد و مسلمانان را به خاک و خون می کشد که عاطفه و وجدان انسان در این مسائل صدمه خورده و آسیب می بیند.
فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه هفته ناجا در سال جاری با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و هم زبانی، امنیت و آرامش» آغاز شده، اظهارداشت: این شعار برگرفته از دیدگاه اسلام و توجه دین ما به آن است و حتما باید پلیس نظام اسلامی به آن مقید باشد.
سردار کاظم مجتبایی با تاکید بر اینکه پلیس باید اقتدار داشته باشد، تصریح کرد: کار پلیس ایجاب می کند با افرادی که نظم و امنیت را برهم زده و آسایش مردم را با چالش مواجه می کنند، مقتدرانه برخورد کند.
وی با بیان اینکه این اقتدار و قدرت باید همراه با مهربانی، همدلی و صمیمیت باشد، افزود: نیروی انتظامی باید در کنار اقتدار با مردم صمیمی باشد.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: خیلی مهم است که پلیس جایگاه خودش را شناخته و همدلی و هم زبانی با مردم را تجربه کند.
وی افزود: وقتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، فرزندان غدیر هستند، پس باید سربازانشان نیز فرزندان غدیر باشند.
مجتبایی گفت: شعاری که پیامبر اکرم (ص) در آخرین روزهای عمرشان داشتند تاکید بر برپایی حکومت علوی و آغاز امامت بود و همه ما دنبال کردیم، اما بعضی متاسفانه برنمی تابند و کسانی که در آن زمان حرف های پیامبر عظیم الشان (ص) را عمل نکردند امروز نیز به آسایش و امنیت مردم لطمه وارد می کنند.
یازدهم تا هفدهم مهرماه بعنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.



منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین