عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۶
استاندار خراسان رضوي خبر داد:
استاندار خراسان رضوي از افتتاح شماره حساب اربعين براي جلب مشاركت‌هاي مردمي خبر داد و گفت: اين شماره حساب با كد 1040 در بانك ملي تدوين شده و هدف آن استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي در ايام محرم است.
عقیق: عليرضا رشيديان در جلسه ستاد بازسازي عتبات عاليات و ستاد استاني ساماندهي اربعين حسيني كه در محل استانداري خراسان رضوي برگزار شد، ضمن عرض تسليت به مناسبت فاجعه سرزمين منا و جان باختن تعداد زيادي از زائران كشورهاي اسلامي اظهار كرد: اميدواريم مسئله پيگيري انتقال جانباختگان حادثه منا با همكاري دولت و هيئت اعزامي هرچه سريع‌تر انجام شود و انتظار مي‌رود دولت سعودي همكاري لازم با بعثه مقام معظم رهبري را داشته باشد.
استاندار خراسان رضوي افزود: با توجه به شرايطي كه در عراق وجود دارد بازسازي حرمين كاظمين به استان خراسان رضوي براي تجهيز برخي از امكانات نظير صحن، ساعت سردر، دوربين‌هاي مدار بسته و موارد ديگر واگذار شده لذا با توجه به ظرفيت‌هايي كه در استان وجود دارد، جلب همكاري و تبليغات براي دريافت وجوه نقدي از سوي زائران و مجاوران امري ضروري است.
وي ادامه داد: احداث صحن امام رضا(ع) در حرمين كاظمين پروژه بزرگي است كه بايد در مسير داشتن تملك براي ساخت آن اقداماتي در عراق انجام بگيرد.
رشيديان گفت: تشكيل هفت موكب يا همان ايستگاه صلواتي در مسير نجف به كربلا و راه‌اندازي يك ايستگاه سواري از مسير مرز اعزام تا بدره عراق از جمله برنامه‌هايي است كه براي زائران اعزامي به عتبات عاليات عراق در ايام محرم تدوين شده است.
وي با اشاره به افتتاح شماره حساب اربعين براي جلب مشاركت‌هاي مردمي و خدمت خيران در اين موضوع بيان كرد: اين شماره حساب با كد 1040 در بانك ملي تدوين شده و هدف آن استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و خيران در مسير ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران حاضر در ايام محرم است.
استاندار خراسان رضوي با تاكيد بر اينكه حضور 20 ميليون نفري زائران در اربعين حسيني در كنار مديريت با برنامه نشانگر قدرت‌نمايي شيعيان است، عنوان كرد: آل‌سعود در مديريت تنها دو ميليون نفر از حجاج خانه خدا در حادثه دردناك منا بي‌كفايتي خود را اثبات كرد.
رشيديان خاطرنشان كرد: بايد نهايت تلاش را براي برگزاري باشكوه اربعين حسيني انجام دهيم ضمن اينكه بايد گفت براي تسهيل در ارائه خدمات مناسب براي اعزام زائران به عتبات عاليات نياز است با دريافت ويزا به طور قانوني عازم عتبات شد.

منبع: فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین