عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
آیت‌الله حائری شیرازی؛
آیت‌الله حائری از اساتید اخلاق معتقد است: در روز عرفه هر کجا هستیم اعتراف کرده و گناهان خود را بشماریم و بگوییم خدایا این گناهان بی‌شمار را چگونه بشماریم؟!
عقیق:آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز عرفه گفت: از وظایف مؤمنین در عرفات این است که در آنجا اعتراف کنند به گناهانشان و خدا قرار داده برای اعتراف‌کننده در عرفات که گناه او را عفو کند.

وی با بیان اینکه خداوند اصل حج را قرار داده برای اینکه مردم ارتباطشان را با خدا و قیامت و خودشان تجدید و دوباره‌سازی کنند، اظهار داشت: اعتقاد به آخرت به‌ دلیل اینکه لباس احرام را که می‌پوشند، شبیه کفن است. همگی با یک لباس و با یک صدا، حالتی است که در قیامت دارند و همه از وطن خود جدا شده و آمده‌اند در محضر خدا، قیامت این‌گونه است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: تجدید عهد با خداوند متعال و کلمه «لبیک، اللهم لبیک» یعنی خدایا ما را به سمت خودت خواندی، ما اجابت کردیم و آمدیم و این اختصاصی به حج تمتع ندارد. حج؛ نماد لبیک است، یعنی انسان در هر شهر و دیاری و زمانی که است وقتی به یاد خداوند می‌افتد و می‌خواهد بنده خدا بشود و آن راه تکامل که خداوند برای انسان‌ها قرار داده را اجرا کند آن نیز لبیک است. نمازی که می‌خوانیم لبیک است، روزه‌ای که می‌گیریم لبیک است، جهاد، امر به معروف و ... و تمامی عبادات نوعی لبیک به خداست.

وی در خصوص تجدید عهد مؤمنان با یکدیگر در روز عرفه ابراز داشت: حجاج بیت‌الله‌الحرام در حضور یکدیگر با خدای تعالی عهد می‌بندند و سپس از ملت‌ها و کشورهای مختلف با هم معاشرت می‌کنند و با هم قرار می‌گذارند به وطن‌های یکدیگر رفته و به هم کمک کنند. بنابراین اگر در چنین شرایطی ما زبان بین‌المللی اسلام را در مدرسه‌هایمان تدریس می‌کردیم که زبان قرآن، زبان بین‌المللی شود، آن وقت متوجه می‌شدیم حج و عرفه چه برکاتی دارد.

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: کسانی هم که بیرون از سرزمین عرفات قرار دارند، آن‌ها نیز چون آرزوی عرفات را دارند، خداوند به آن‌ها ثواب آن را عطا می‌کند.

وی تصریح کرد: در روز عرفه هر کجا هستیم اعتراف کرده و گناهان خود را بشماریم و بگوئیم خدایا گناهان ما به اندازه‌ای است که قابل شمارش نیست. این گناهان بی‌شمار را چگونه بشماریم، من از عهده شمارشش برنمی‌آیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین