عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي:
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي گفت: دعاي عرفه هم شور و هم شعور است و اوج احساسات امام حسين(ع) در اين دعا پيدا است. دركربلا شور و شعور و آگاهي با هم آميخته بود و هر دو در امام(ع) به اوج خود رسيده بود به طور كه آن حضرت در آخرين لحظات در كمال شكوفايي بودند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين محسن غرويان به فلسفه دعا و روز عرفه اشاره كرد و اظهارداشت: عرفه مراقبت و رسيدن به معرفت است كه اوج آن در معرفت به خدا و نفس، تجلي پيدا مي كند.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي با اشاره به حديث« من عرف نفسه فقد عرفه ربه...» افزود: انسان با خواندن دعاي عرفه از خود شناسي به خدا شناسي رهنمون پيدا مي كند و نمونه بارز آن را حضرت ابي عبدالله(ع) در كربلا به نمايش گذاشتند.
وي ادامه داد: عرفه يك رابطه پيوسته اي با عاشوراي حسيني دارد و مهمتر اين كه شور و شعور با هم پيوند خورده است.
حجت الاسلام و المسلمين غرويان گفت: دعاي عرفه هم شور و هم شعور است و اوج احساسات امام حسين(ع) در اين دعا پيدا است. دركربلا شور و شعور و آگاهي با هم آميخته بود و هر دو در امام(ع) به اوج خود رسيده بود به طور كه آن حضرت در آخرين لحظات در كمال شكوفايي بودند.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي افزود: در دعاي عرفه درس بزرگ براي اهل فهم و درك نهفته است و آن درس شعور، آگاهي و هماهنگي با معارف دين و كمالات عاليه است.
حجت الاسلام و المسلمين غرويان اظهار داشت: دعاي عرفه موجب مي شود، انسان در درون خود دست به يك انقلاب
همراه با معرفت بزند و امام حسين(ع) انقلاب گري همراه با معرفت را در بالاترين درجه در خود تجلي دادند.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
1
0
آقای غرویان اگر خیلی شور حسینی دارد برود بصیرت حسینی یاد بگیرد که مواضع و عملکردش خرسند دشمنان نائب ولی عصر و رسانه های زنجیریشون نباشه!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین