عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
آیت الله جوادی آملی گفت: مسجد فقط برای اقامه نماز نیست بلکه دارای فایده های دیگری نظیر انسجام، همدلی و همزبانی نیز هست.
عقیق:شامگاه سه شنبه مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن مجتبی(ع) چالکای دماوند با حضور آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، حجت الاسلامی علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، جمعی از مدیران و مسئولان و مردم متدین دماوند برگزار شد.
در این مراسم از خیرین و هیئت امنای مسجد چالکای شهرستان دماوند با اهدای یک جلد کلام الله مجید توسط آیت الله جوادی آملی تقدیر شد.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در این مراسم با اشاره به این نکته که در مسجد فعالیت های مختلف و گوناگونی انجام می شود، اظهار داشت: امام جماعت و هیئت امنای مسجد نقش مهمی در انجام فعالیت های مختلف دارند.

وی با اشاره به این نکته که مسجد با پاکی و طهارت گره خورده است، ادامه داد: مسجد مکان انسان های پاک است و این مکان مقدس جای مردانی بوده که پاکی را دوست داشته و خودشان نیز پاک هستند.

جوادی آملی اضافه کرد: باید توجه داشت که در مسجد، افرادی که به دنبال طهارت و پاکی هستند، اجتماع می کنند به همین خاطر افراد حاضر در مسجد متخصص طهارت محسوب می شوند.

وی با اشاره به نقش مسجد در پیروزی و قوام انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: مساجد نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایفا کردند، به طوری که  با بلند شدن صدا از مساجد، نظام سامان پپدا کرد زیرا اگر مردم حاضر در مسجد قیام کنند به نتیجه و اهداف خود می رسند، موضوعی که در اتفاقاتی نظیر کودتای ۲۸ مرداد و پیمان ترکمنچای وجود نداشت.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: مسجد فقط برای اقامه نماز نیست و در مساجد باید مباحث علمی، دینی و فرهنگی مطرح شود و کسی که در مسجد حضور پیدا نمی کند، مطلبی یاد نمی گیرد.

وی ادامه داد: افزایش انسجام یکی دیگر از فواید حضور در مسجد است چرا که انسان با حضور در مسجد پیمان برادری را با برادر دیگر خود مستحکم تر می کند.

وی اضافه کرد:‌ مسجد درس همدلی و اتحاد می دهد به همین خاطر کسانی که در مسجد حضور پیدا می کنند با دیگران همدل و همزبان می شوند.
منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین