عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
روز شهادت امام جواد (ع) با مداحی حاج سید مهدی میرداماد و حاج محسن عرب خالقی در هیئت الزهر(س)
یکی از دعاها در زندگیمان این باشد که گرفتار آدم نفهم نشویم. در روایت است که لقمان به پسرش گفت که شدیدترین زخم ها زخم زبان است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری روز شهادت امام جواد (ع) با سخنرانی حجت الاسلام ابوالحسنی و مداحی حاج سید مهدی میرداماد و حاج محسن عرب خالقی در هیئت الزهر(س) برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ابوالحسنی را بخوانید:

_ در دین ما از نظر اهل بیت(ع) همه چیز پاک است. ما حق نداریم حرفی بزنیم و عملی انجام دهیم که نجاست را بیاوریم. امام صادق(ع)   فرمودند همه چیز پاک است مگر این که یقین کنید که شی نجس شده است. چیزی را که انسان نمی داند نجس است یا پاک هم رساله عملیه مراجع و هم سخن اهل بیت(ع) آن را پاک می داند.سؤال در مورد پاک و نجس بودن اشتباه است.

_ کسی که ادعای پیامبری می کند برای مردم ،عقاید مردم خطرناک می شود. چون عده ای دور او جمع می شوند و پیرو او می شود. تمام ذرات عالم شهادت می دهند که بعد از پیامبر اسلام (ص) ، پیامبر دیگری نیامده است و نخواهد آمد. وجود مقدس پیامبر اعظم خاتم النبیین است. کتابش بهترین کتاب و احکامش بهترین حکم است.

_ هر مال حرام خاصیتی دارد. مال رشوه باعث می شود که انسان در روز روشن حرف خود را عوض می کند و از مردی ساقط می کند.در روایت است که در روز قیامت هفتاد گناه را از آدم جاهل می بخشند ولی یک گناه را از عالم نمی بخشند.

_ امیرالمؤمنین (ع) رو به مردم می فرماید که سنگین تر از آسمان ها چیست. مردم نمی دانستند. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند تهمت زدن است. ما انسان ها با شرف و حیثت و آبرو زنده هستیم. اگر شرف و آبرو و حیثت را از انسان بگیرند مرده ای میان زندگان است. در روایت است که در روز قیامت تلی از آتش را می گذارند و به کسی که تهمت زده می گویند که روی این تل برو و حرف خود را ثابت کن.

_ یکی از دعاها در زندگیمان این باشد که گرفتار آدم نفهم نشویم. در روایت است که لقمان به پسرش گفت که شدیدترین زخم ها زخم زبان است. و از زخم زبان دردناک تر و سوزناک تر این است که مشکلی برای انسان پیش بیاید که دشمن فقط می تواند آن را حل کند که این مصیبت است.اگر ظاهرمان با باطنمان متفاوت باشد در روز قیامت دچار زخم زبان می شویم.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین