عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
كنگره عظيم حج نمود همگرايي مسلمانان است كه از اقصي نقاط جهان در خانه خدا گردهم مي‎آيند و دركناريكديگر "كعبه" خانه پر نور دل‎ها را چون نگيني در بر مي گيرند.
عقیق:موسم "حج"، بزرگ‎ترين ، زيباترين و با شكوه ‎ترين جلوه توحيد فرارسيد . كنگره عظيم حج نمود همگرايي مسلمانان است كه از اقصي نقاط جهان براي اداي اين فريضه الهي در خانه خدا گردهم مي‎آيند و دركناريكديگر "كعبه" خانه پر نور دل‎ها را چون نگيني در بر مي گيرند. يك صدا نداي توحيد سردهند و با پوشيدن جامه احرام ، لبيك‎گويان بشريت را به پيام وحدت ‎آفرين و صلح ‎آميز اسلام فرا مي خوانند.
حج ، صرفاً انجام اعمال عبادي خشك و خالي نيست بلكه تبلور عيني و انساني توحيد در روي زمين است.
پيام حج پيام صلح ، وحدت و يكرنگي است . درهمايش عبادي و جهاني حج همه رنگ ها در برابر رنگ توحيد ، رنگ باخته و قدرت خودنمايي كردن را از دست مي‎دهند .
برتري نژادي و تفاخرات قومي و قبيله اي مجال جلوه‎ گري نمي‎يابند ؛ زيرا در برابر جلوه حق همه جلوه‎ هاي نژادي و در برابر رنگ توحيد همه رنگ‎ها و در برابر عظمت و افتخارات خدايي همه تفاخرات درحج تبلور واحد و يكرنگ مي‎يابند.
در اين كنگره بزرگ ، تنها نداي پرستش ذات پاك خداوند تبارك وتعالي و آهنگ گوش‎ نواز ، شورانگيز و دل‎نشين توحيد شنيده مي شود و حاجيان پروانه‎ وار به دور يك‎محورمي چرخند و با حركت در مسير اتحاد و همدلي بر چهره شيطان تفرقه سنگ مي زنند.







منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین