عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
مراسم هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد
شیخ طوسی می فرماید که روضه سیدالشهدا(ع) یکی از معدود جایگاههایی است که رب العالمین مستقیم به انسان نگاه می کند و حجاب ها برداشته می شود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا (س) باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی سعیدیان ، مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سعیدیان را بخوانید:

_ روایاتی موجود است که احوال و اوضاع آخرالزمان را بررسی می کند که زمان ظهور حضرت حجت را تعین کند. خداوند متعال در تقدیراتش زمان ظهور حضرت حجت (عج) را به من و شما واگذار کرده است. این که قرآن کریم می فرماید خداوند سرنوشت هیچی قومی را عوض نمی کند مگر خودشان عوض شوند به همین موضوع برمی گردد.

_ غیبت و ظهور وجود نازنین حضرت مهدی(عج) از خود ماست. ائمه معصومین و اهل بیت حدود هزار و اندی سال پیش وضعیت اخلاقی مردمان آخرالزمان را بررسی کردند. پیامبر (ص) فرمودند که مساجد در آخرالزمان تبدیل به آشپزخانه می شوند. مساجد و گلدسته ها زیاد می شود ولی نماز خوان کم است.

_ در آخرالزمان ربا علنی می شود. مردم بی حیا می شوند. مردم نسبت به نماز بی توجه می شوند. مردها لباس زن ها و زن ها لباس مردها را می پوشند. بعضی از دانشمندان و علما در آخر الزمان بدترین آدمها می شوند.

_ اگر یا حسین(ع)  از دهانت درست در بیاید باید مرده زنده کند. حتما یک جای کار ما لنگ می زند که نه ظهور اتفاق می افتد و نه اخلاق درستی داریم. روضه و نماز و قرآن و عبادات باید وسیله سیر باشد ولی بعضی وقت ها ما نه تنها یک گام هم جلو نمی رویم بلکه عقب هم برمی گردیم.

_شیخ طوسی می فرماید که روضه سیدالشهدا(ع)  یکی از معدود جایگاههایی است که رب العالمین مستقیم به انسان نگاه می کند و حجاب ها برداشته می شود. چرا دعا از سقف بالا نمی رود. چرا ظهور اتفاق نمی افتد. اینقدر به خودمان مطمئن نباشیم. یکی از صفات مؤمن این است که دائم بین خوف و رجا می باشد.

_ امیرالمؤمنین (ع)  می فرماید : « زمانی بر امت من می آید که ظاهرها خوب و متدین هستند ولی باطن ها گرفتار هستند. خدا دعایشان را مستجاب نمی کند ولو اینکه دعای غریق بخوانند.» دعای غریق مستجاب است. ما فقط نیامده ایم که نماز بخوانیم و روضه بیاییم. اینجا هدف نیست. بلکه اینجا وسیله است و باید به این وسیله سیر صعودی داشته باشیم و نه اینکه به عقب برویم.

_ اگر می خواهید به اهل بیت شبیه شوید و هم سنخ اباعبدالله (ع) شوید الگویتان را اهل بیت کنید. ظاهر را داریم باید تلاش کنیم تا باطن را هم کسب کنیم. همه جا می رویم و همه حرفی را می زنیم.  اگر روضه بیایم ولی درونمان را درست نکنیم به جایی نمی رسیم.

_ امیرالمؤمنین(ع)  می فرماید: « کور است کسی که فقط دیگران را می بیند و خود را نمی بیند.» خداوند به باطن انسان نمره می دهد و نه به ظاهر انسان. شب اول قبر دهان بسته است و باطن انسان است که جواب می دهد. محرم ها و صفرهای ما می گذرد ولی تأثیری روی زندگی ما انسان ها نمی گذارد. این نگران کننده است. امام حسین(ع) از باطن انسان خبر دارد و به باطن ها نمره می دهد. ملاک امام حسین(ع) باطن انسان است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین