عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کتاب «صراط اندیشه و عمل» اثر حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست منتشر شد.

عقیق:«صراط اندیشه و عمل» منظومه‌ای از سبک زندگی طلبگی ارائه‌ می‌‌کند. نویسنده این اثر معتقد است شناخت مسیر و مقصد طلبگی امری ضروری است و اگر طلاب و دانش ‏پژوهان دینی از آغاز طلبگی، شناخت کافی از راه و مقصد خویش داشته باشند، با نشاط در تحصیل گام بر‌می‌دارند و با امید به آینده، رسالت خود را در مقاطع مختلف ایفا می‏‌کنند.

با توجه به اهمیت جایگاه طلبگی و خطرهایی که طلبه ‏را تهدید می‌کند، بیش ‏از هر چیز وجود مرجعی ‏راهنما یا شناسنامه‌‏ای برای شناساندن گذشته، مسیر و آینده حوزه‏ علمیه اهمیت پیدا می‌‏کند تا براساس نیازها و ضرورت‏ های طلبه، هدایتی جامع در تهذیب، تحصیل، تدریس، تحقیق و تبلیغ ارائه کند.

حجت الاسلام علیدوست ‌استاد برجسته حوزه علمیه در بخشی از پیش‌گفتار به نکاتی در مورد این تحقیق اشاره کرده و می نویسد: این کتاب پاسخ‏ به مجموعه‌‏ای از پرسش‌هاست که طلاب محترمِ سال اول تا درس خارج در مدارس و مراکز مختلف حوزه‌‏های علمیه مطرح کرده‌اند. با توجه به اشتراکات آموزشی بین حوزه و دانشگاه برخی از مطالب این کتاب نظیر شیوه مطالعه، مباحثه، تدریس و تحقیق برای دانش ‏پژوهان غیرحوزوی نیز قابل استفاده است.

وی می‌افزاید که تلاش شده به سؤال‌های طلاب با فرض‌های گوناگون و گزینه‌های مختلف پاسخ داده شود. بر این اساس به برخی سؤال‌ها پاسخ مطلق داده نشده است؛ به عبارت دیگر تلاش بر آن بوده است بر اساس شرایط و مقتضیات، به سؤال‏‌ها پاسخ داده شود، به همین دلیل در برخی موارد از پاسخ ‌گویی مطلق چشم‌ پوشی شده و جواب صحیح به اقتضای شرایط به تشخیص مخاطب واگذار شده است.

مطالب این کتاب در دو قالب بیان شده است: اغلب در قالب پرسش و پاسخ و گاهی با بیان ابتدایی، دلیل نخست آن دغدغه‌ای بوده که برای حفظ پرسش ‏های طلاب داشته ‏ایم و کوشیده‏ ایم پرسش ‏ها از شکل اصلی خود خارج شود و دلیل دیگر اهمیت برخی پرسش ‌ها و نزدیک ‌بودن جواب آنها به هم بوده است.

کتاب «صراط اندیشه و عمل» اثر حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست در 440 صفحه و با قیمت 19000 تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56 مراجعه کرده و یا با تلفن: 88520562- 88520274 تماس بگیرند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین