عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
جشن میلاد امام رضا(ع) با مداحی حاج محمود کریمی در هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل العباس(ع)
نجمه خاتون می فرماید که زمانی که علی بن موسی الرضا(ع) به دنیا آمد ایشان سر بر سجده گذاشتند و کلماتی را بیان کردند که من متوجه نشدم. و امام کاظم (ع) در گوش راست اذان و گوش چپ اقامه را خواندند.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) باسخنرانی حجت الاسلام علم الهدی ، مداحی حاج محمود کریمی و کربلایی معرفت سلیمانی در هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد .


  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام علم الهدی را بخوانید:

_ امام موسی کاظم(ع) می فرماید که پدرم امام جعفر صادق را در عالم رویا و خواب دیدم که همراه جدم رسول خدا بودند که نزدم آمدم و پارچه حریری را باز کردند که در آن پارچه حریر چهره همسرم نجمه خاتون را دیدم که فرمودند که از این خانم فرزندی نصیب تو می شود که بعد از تو بهترین خلق خدا در کره زمین است. و نام این فرزند را علی بگذار. از دوازده امام ما چهار امام ما به نام علی می باشند.

_ نجمه خاتون می گوید که باردار بودم که اصلاً احساس ثقل و سنگینی نمی کردم. اهل بیت(ع) برای کسی مزاحمت نداشتند. ما هم باید طوری باشیم که باری روی دوش دیگران نباشیم. سعی کنیم برای پدر و مادر خود باعث مزاحمت نباشیم.

_ نجمه خاتون می فرماید که زمانی که علی بن موسی الرضا(ع) به دنیا آمد ایشان سر بر سجده گذاشتند و کلماتی را بیان کردند که من متوجه نشدم. و امام کاظم (ع) در گوش راست اذان و گوش چپ اقامه را خواندند.

_ از آقا امام کاظم(ع) روایت است که فرمودند هر کس قبر فرزند من علی بن موسی الرضا(ع) را زیارت کند ثواب هفتاد حج بلکه هفتاد هزار حج مقبول را در کارنامه اش می نویسند.

_ در ذیل و تفسیر سوره نبأ آمده است که هر کس در طول سال مداومت بر خواندن سوره نبأ کند خداوند ثواب یک حج را برایش می نویسد. همچنین در حیلةالمتقین آمده است که هر کس انگشتر در نجف را بر دست کند و هر باری که به آن نگاه کند ثواب زیارتی یا حجی و یا عمره ای در نامه عملش می نویسند.  

_ در روایت است که حضرت فرمود اگر فرزندی نیکوکار از روی مهربانی به چهره پدر و مادر نگاه کند برای هر نگاهش ثواب یک حج مقبول نوشته می شود. اهل بیت(ع) این ثواب ها را به ما یاد می دهند که ارتباطات ما با پدر و مادرهایمان قوی تر شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
سلام
جمع کردن ثروت مهم نیست بلکه مهم نگهداشتن آن است.شیطان بزرگترین وظیفه اش نابود کردن سرمایه ما محبان اهل بیت است.چه بسا یک سال زحمت میکشیم که گناه نکنیم و سرمایه معنوی خوبی جمع میکنیم ولی به یکباره در ثانیه ای همه را به باد میدهیم .کافی است یک توهین به پدر و مادر و یا یک عصبانیت بی جا یا یک شوخی بیجا که آبروی مومنی را ببریم(متاسفانه این شوخی ها و اینگونه موارد بین ما بچه هیاتی ها زیاد است)خودمان را حفظ کنیم و سرمایه هایی که به زخمت جمع کردیم خیلی راحت و ارزان از دست ندهیم.
یا علی مدد
ترنم سیدی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
تشکر از شما ، لطف کنید و اطلاعات بیشتری را در صفحه بگذارید ، مادرم میخواهد ثبت نام کنه برای پیاده روی . تشکر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین