عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
در برنامه روايتگري مصور حماسه عاشورا كه در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا معلي برگزار شد يكي از اعضاء هيئت علمي دانشگاه سمنان در جمع اساتيد و دانشجويان استانهاي خراسان رضوي و سمنان با بيان اين مطلب كه زيارت مي بايست بر مبتني برعلم ، معرفت و عشق باشد افزود : هر چه آگاهي و شناخت بيشتر باشد ثمرات چندين برابرخواهد بود.
عقیق: دكتر محمدرضا شهاب عضو هيئت علمي دانشگاه سمنان يكي از ويژگي هاي سفرهاي زيارتي دانشگاهيان به عتبات عاليات را زيارتي تؤام با معرفت و آگاهي دانست و ادامه داد: سفرهاي دانشجويي كه همزمان با جواني و ورزيدگي جسمي و لطافت روح و پاكي ضمير آنهاست باعث مي شود بهره هاي بيشتري از اين سفر روحاني و معنوي عايد گردد.
وي متفاوت برشمردن بين زيارت فرهيختگان و سايرين اظهار داشت : افراد انديشمند استعداد و توان دريافت ماوراي ظاهر را دارند و مي توانند جنبه هاي ملكوتي زيارت را دريابند و آثار و درسها و عبرت هايي را به ديگران منتقل نمايند.
اين استاد دانشگاه با اشاره به پيش نيازهاي سفر عتبات عاليات خاطر نشان ساخت قبل از سفر بايد مطالعات و آگاهي و شناخت لازم ايجاد شود تا بتواند در حين سفر بيشترين تاثير و دستاورد را داشته باشد.
دكتر شهاب با بيان خاطره اي از اولين سفر خود به عتبات عاليات و متاثر شدن كلاس درس و دانشگاه گفت : آثار اين سفر را آنقدر عميق و پربار و پربركت بود كه تا چند هفته كلاس درس را تحت الشعاع قرار داده و صحبت ها در كلاس منحصر به معارف عاشورا و مباني ولايت شده بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین