عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
در جديدترين تعرض‌ها عليه مقدسات فلسطينيان، صهيونيست‌ها اقدام به برافراشتن پرچم اسرائيل در مسجدالاقصي كردند و اوضاع اين مسجد شريف متشنج شد.نمازگزاران و معتكفان فلسطيني در مسجدالاقصي با سر دادن تكبير‌ و شعارهاي ضد اسرائيلي اعتراض خود را به اين هتك حرمت نشان دادند.
عقیق: صهيونيست‌ها در جديدترين هتك حرمت خود به مقدسات، پرچم اسرائيل را در مسجدالاقصي برافراشتند.

بر اساس گزارش وبگاه خبري «فلسطين اليوم»، تعدادي از شهرك‌نشينان صهيونيست صبح روز سه شنبه از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصي يورش بردند و يكي از آنها در نزديكي مسجد قبه‌الصخره (واقع در مسجدالاقصي) اقدام به برافراشتن پرچم اسرائيل كرد.

همزمان نظاميان رژيم صهيونيستي «فادي بكير» از نگهبانان مسجدالاقصي، «رضوان عمرو» مدير برنامه‌ريزي اين مسجد و يك نگهبان ديگر را بازداشت كرد.

نمازگزاران و معتكفان فلسطيني در مسجدالاقصي با سر دادن تكبير و شعارهاي ضد اسرائيلي اعتراض خود را به اين هتك حرمت نشان دادند و وضعيت مسجدالاقصي متشنج شد.

شهرك‌نشينان صهيونيست همچنين زنان فلسطيني در داخل مسجدالاقصي را نيز در «باب‌السلسله» و در مقابل چشمان نظاميان صهيونيستي مورد اذيت قرار دادند.

همزمان برخي رسانه‌ها از زخمي شدن رضوان عمرو و دو نگهبان ديگر مسجدالاقصي خبر دادند.

مفتي اعظم قدس برافراشتن پرچم اسرائيل در مسجدالاقصي را محكوم كرد

بنابراين گزارش، شيخ محمد حسين، مفتي اعظم قدس و فلسطين، برافراشته‌شدن پرچم رژيم صهيونيستي در مسجدالاقصي را محكوم كرد.

مفتي اعظم قدس با اشاره به‌ اين كه اين‌گونه اقدامات احساسات ميليون‌ها مسلمانان را تحريك مي‌كند، و وجود مسجدالاقصي و باقي‌ماندن آن در سيطره مسلمانان را تهديد مي‌كند، مقامات رژيم اشغالگر صهيونيست را از عواقب اين اقدامات تحريك‌آميز برحذر ساخت.

شيخ محمد حسن در پايان از تمامي سازمان‌ها و ارگان‌ها ومؤسسات محلي و بين‌المللي خواست كه اقدامي جدي به‌منظور جلوگيري از اين گونه هتك‌ حرمت‌ها انجام دهند و از شهروندان فلسطيني و خواست كه با وجود تهديدها و هتك‌حرمت‌ها در اين مسجد مقد نماز خود را ادا و از آن دفاع كنند.

همچنين هيئت عالي اسلامي و شوراي اوقاف فلسطين نيز برافراشته‌شدن پرچم رژيم صهيونيستي در مسجدالاقصي را هتك حرمت آشكار اين مكان مقدس و اقدامي تحريك‌آميز عنوان و اعلام كرد اين شورا حق دارد به هر صورت از مسجدالاقصي دفاع كند.

گفتني است، تعدادي از شهرك‌نشينان صهيونيست صبح ديروز از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصي يورش بردند و يكي از آن‌ها در نزديكي مسجد قبه‌الصخره (واقع در مسجدالاقصي) اقدام به برافراشتن پرچم اسرائيل كرد.

نمازگزاران و معتكفان فلسطيني در مسجدالاقصي با سر دادن تكبير و شعارهاي ضد اسرائيلي اعتراض خود را به اين هتك حرمت نشان دادند و وضعيت مسجدالاقصي متشنج شد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین