عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
معرفي وبلاگ؛
حج، بسيج توحيد است؛ بسيج عليه مرزهاي ساختگي ميان مسلمانان؛ بسيج عليه تفرقه و امتيازات پوچ؛ بسيج عليه كفر و شرك؛ بسيج براي اعلام برائت از دشمنان خدا؛ و بسيج براي طرد شيطان. حج، نمايشي از عظمت و قدرت است؛ هماهنگي با عالم بالاست؛ هم‏ساني خاكيان با افلاكيان و هم‏شكلي فرشيان با عرشيان است؛ طواف اهل زمين گرد كعبه در مقابل طواف فرشتگان، به دور بيت‏المعمور در آسمان است.
عقیق: وبلاگ «ره توشه وحي» از هشتم آذرماهه سال 91 آغاز به فعاليت كرده است و از اين نظر وبلاگي باسابقه محسوب مي‌شود. موضوعات اين وبلاگ طبق آنچه كه در گوشه اين وبلاگ آمده است شامل؛ دانستني‌هايي درباره حج، بهداشت و سلامت در حج، سخن و پيام بزرگان پيرامون حج، احكام و مناسك حج و عمره، اخبار و گزارش‌ها، توصيف وبلاگ در خبرگزاري‌ها و دانلودهاست.
در يكي از يادداشت‌هاي اين وبلاگ درباره بعد فرهنگي و اخلاقي حج مي‌خوانيم:«از جمله ابعادي كه براي حج ذكر شده، بعد فرهنگي و اخلاقي آن است. مردم با بستن احرام، به كلي از امتيازات ظاهري، لباس‌هاي رنگارنگ و زر و زيور دور مي‌شوند و با تحريم لذت‏ها و پرداختن به خودسازي كه از وظايف هر حاجي محرم است، از جهان مادي جدا مي‌شوند و در عالم معنويت قرار مي‏‌گيرند. مجموعه اعمال حج و يادآوري خاطرات انبياء و اوليا در آن مكان شريف، زمينه انقلاب اخلاقي را در دل‏ها فراهم مي‌كند. بي‌جهت نيست كه در روايات مي‏‌خوانيم: «كسي كه حج را به طور كامل انجام دهد، از گناهان بيرون مي‌آيد و همانند روزي كه از مادر متولد شده پاك مي‌گردد.»
در يادداشت خواندني ديگري در اين وبلاگ حج به بسيج توصيف شده است:«حج، بسيج توحيد است؛ بسيج عليه مرزهاي ساختگي ميان مسلمانان؛ بسيج عليه تفرقه و امتيازات پوچ؛ بسيج عليه كفر و شرك؛ بسيج براي اعلام برائت از دشمنان خدا؛ و بسيج براي طرد شيطان. حج، نمايشي از عظمت و قدرت است؛ هماهنگي با عالم بالاست؛ هم‏ساني خاكيان با افلاكيان و هم‏شكلي فرشيان با عرشيان است؛ طواف اهل زمين گرد كعبه در مقابل طواف فرشتگان، به دور بيت‏المعمور در آسمان است.»
آرشيو مطالب را به تفكيك ماه و شعار حج امسال را مي‌توانيد در لوگويي در سمت راست اين وبلاگ ببينيد. آخرين مطالب، پيوندهاي روزانه، تاريخ و ساعت و اوقات شرعي در ستون سمت چپ اين وبلاگ قابل دسترسي است.
در نوار بالايي اين وبلاگ علاوه بر «تماس با من» مخاطبين و زائرين حج و عمره مي‌توانند نسخه موبايلي اين وبلاگ را نيز مشاهده كنند. قرآن و خانه خدا تصاويري است كه جلوه خاصي به اين وبلاگ داده است.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://hajrazavi19340.blogsky.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌تواننداينجارا كليك كنند.

براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيزاينجارا كليك كنيد.


منبع:حج

211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین