عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
برگزار مي‌شود
همزمان با ايام محرم و صفر فرهنگسرای ابن سینا با استعانت از درگاه حضرت حق تعالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دومین سوگواره نمایشی وآئین های مذهبی خمسه را در آبان و آذر 94 برگزار می کند.
عقیق:به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 2، حامد حريري مدير فرهنگي هنري منطقه 2 و رئيس فرهنگسراي ابن سينا در گفت و گو با روابط عمومي دومين سوگواره نمايشي و آيين هاي مذهبي خمسه اظهار داشت: بعد از برگزاري نخستين سوگواره نمايشي و آيين هاي مذهبي خمسه در سال گذشته و استقبال خوب علاقه مندان و هنرمندان از آن، در تلاش هستيم تا با ارزيابي نقاط قوت و ضعف دوره گذشته، دومين دوره اين سوگواره نيز در شكلي مناسب و با كيفيت تر از گذشته برگزار شود.

وي با تاكيد بر ارتقاء فرهنگ دینی و ترویج هنر نمایش در میان شهروندان تهران همچنين حمايت از هنرمندان و پديد آورندگان آثار آئيني و مذهبي به عنوان بخشي از اهداف اين سوگواره، ادامه داد: خوانش آموزه هاي مذهبي با زبان هنر منجر به اثر بخشي بيشتر آن خصوصا در  نسل جوان مي شود و لازم است تا بستر مناسبي براي توليد آثار هنري با موضوعات ديني و ارائه مطلوب آن به مخاطبان صورت گيرد و برگزاري سوگواره نمايشي خمسه، قدمي موثر در اين خصوص است.
حريري در پايان اظهار داشت: اين سوگواره شامل بخش‌هاي مختلفي از جمله تئاتر صحنه‌اي، نمايش‌هاي ميداني ، تعزيه و آئين‌هاي مذهبي خواهد بود و به زودي فراخوان آن منتشر و در اختيار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است دومين سوگواره نمايشي و آيين‌هاي مذهبي خمسه توسط  فرهنگسرای ابن سینا و به دبيري حامد حريري برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین