عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
آيت‌الله مكارم شيرازي:
مفسر قرآن كريم با اشاره به توطئه‌هاي متعدد دشمنان عليه قرآن به انتشار كتاب ۷۰۰ صفحه‌اي شبهات عليه قرآن اشاره و تاكيد كرد: بنده عليه اين كتاب رديه‎اي را در حال تنظيم و نشر دارم كه به‌زودي منتشر خواهد شد.
عقیق:حضرت آيت‎الله ناصر مكارم شيرازي در مراسم تجليل از فعالان موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البيت(ع) در مدرسه امام موسي كاظم(ع) گفت: فعاليت علما در اين عصر از مهمترين اقدامات است زيرا هيچ وقت دنياي اسلام با چنين مخاطراتي روبرو نبوده است.
وي افزود: زماني بود كه تنها كساني كه براي اسلام مشكلاتي ايجاد مي‎كردند كشيشان مسيحي بودند كه بر عليه اسلام تحركاتي داشتند ولي امروز اين دشمنان از سطح كشيشان عادي به سطح قدرت‎هاي سياسي رسيده است و اين قدرت‎ها هستند كه اين جنگ عليه اسلام را رهبري مي‏‌كنند.
اين مرجع تقليد اظهار كرد: امروز دنيا در معرض كشاكش منافع اين قدرت‎هاي استكباري است كه نتيجه آن نابساماني‎ها و خرابي‎ها و جنگ‎ها و خونريزي‎هاي داخلي در كشورهاي اسلامي است.
اين مفسر قرآن بيان كرد: امروز نه تنها با جنگ آهنين و آتشين بلكه با جنگ فضاي مجازي و رسانه‌‏اي با قدرت‌تر از گذشته عليه ما اقدام مي‌كنند و ما هستيم كه بايد خود را از اين مهلكه پيروزمندانه خارج كنيم.

تنها مدافع حملات دشمنان نباشيم
وي گفت: وظيفه علما در اين عصر بسيار سنگين‎تر از قبل است و به همين دليل است كه نبايد انفعالي عمل شود؛ ما بايد حالت حمله و تهاجم بر عليه اين دشمناني كه هر روز به دنبال نابودي اسلام هستند را داشته باشيم و نبايد به شكلي شود كه ما تنها مدافع و پاسخگوي اين حملات باشيم.

برخي گمان نكنند كه ما قدرت دفاع نداريم!
وي افزود: يكي از نگراني‎هاي ما اين است كه برخي گمان كنند كه ما قدرت دفاع نداريم و بايد بنشينيم و منتظر ادامه كار شويم. آنها امروز با جنگ ميان شيعه و سني سعي دارند ما را از اين حركت بازدارند و امروز مي‎بينيم كه برخي از علماي مصر به ما مي‎گويند كه شما مي‎خواهيد مردم مصر را شيعه كنيد در حالي كه ما چنين قصدي نداشته و نداريم.
وي ادامه داد: اينكه مردم مصر بيش از هر زمان ديگري به شيعه و شيعيان علاقه پيدا كرده‌اند و مي‎خواهند شيعه شوند لطف خداست نه اينكه ما در امور شما دخالت كرده باشيم.
آيت الله العظمي مكارم شيرازي اظهار كرد: هم تشيع و هم اسلام در حال پيشرفت است و در سطح جهان تبلور و عينيت خاصي دارد ولي سياستمداران غربي و آمريكايي از ترس اينكه چند سال بعد مردم اين كشور با اذان صبح از خواب بيدار شوند پيامي فرستاد‌ه‌اند كه بايد جلوي اين رشد سريع را گرفت و ايجاد رخنه در جمعيت مسلمانان به همين دليل انجام شد.
وي گفت: اين داعش كثيف بدون اينكه تفكر خاصي داشته باشد از سوي اين كشورها تحريك شد و با تفكر منحرف و كثيف محمدبن عبدالوهاب اين فتنه را در جهان اسلام ايجاد كرد و باعث شد كه اين همه جوان مسلمان كه مي‎توانستند بازوهاي اسلام باشند در مقابل هم قرار بگيرند.
اين استاد حوزه تصريح كرد: امروز نيز يك تحرك ديگري از خارج از دنياي اسلام شروع شده است و سعي مي‏‌كنند در كشورهاي اسلامي به خصوص در ايران در خصوص قرآن شبهاتي را وارد كنند؛ از جمله اينكه يك كتاب 700 صفحه‎اي هم نوشته‎اند و به اساتيد دانشگاه‎ها مي‎دهند كه در آن پر از شبهات ضعيف و توهين و جسارت است.
اين مفسر قرآن تصريح كرد: بنده عليه اين كتاب رديه‎اي را در حال تنظيم و نشر دارم كه قطعا هر كسي با مطالعه اين كتاب متوجه مي‎شود كه آنها با چه ابزار سطحي و بدون فكر سعي مي‎كنند به اين اقيانوس عظيم معرفت حمله كنند.

منبع:ايكنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین