عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات:
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از افزايش دو برابري كمك‌هاي مردمي در بازسازي اعتاب مقدسه خبر داد و گفت: از سال 82 تاكنون 27 هزار و 610 نفر براي بازسازي عتبات به عراق و سوريه اعزام شده‌اند و خراسان جنوبي بيشترين اعزام را داشته است
عقیق:حسن پلارك،رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از افزايش دو برابري كمك‌هاي مردمي در بازسازي اعتاب مقدسه خبر داد و گفت: مردم ولايتمدار ايران طي سال گذشته بيش از 80 ميليارد تومان را براي بازسازي اعتاب مقدسه اهدا كردند كه نسبت به سال قبل از آن افزايش دو برابري را نشان مي‌دهد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات ادامه داد: همچنين ميزان كمك‌هاي مردمي در بهار امسال نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش دوبرابري همراه بود.
وي با اشاره به بيش از 10 سال فعاليت ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: از سال 82 تا پايان سال گذشته، 27 هزار و 610 نفر از هموطنان ولايتمدار، در قالب نيروهاي انساني متبرع جهت مشاركت در بازسازي اعتاب مقدسه به عراق و سوريه اعزام شده‌اند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات افزود: در بين استان‌هاي كشور، خراسان جنوبي با 2هزار و 578، فارس با يك‌هزار و 580، كرمان با يك‌هزار و 536، قزوين با يك‌هزار و 389 و يزد با يك‌هزار و 288 نفر بيشتريت تعداد نيروي انساني متبرع را گسيل داشته‌اند.
پلارك اظهار كرد: از زمان تشكيل ستاد بازسازي عتبات تا كنون، هموطنان عزيز با توجه به عشق و علاقه وافري كه به ائمه اطهار عليهم السلام دارند، با تمامي وجود در اين امر مشاركت داشته‌اند. مهمترين شكل مشاركت‌هاي مردمي نيز در قالب واريز وجه نقد به شماره حساب‌هاي اعلام شده از سوي ستاد، استفاده از سامانه پيامك و مراجعه به ستادها و يا پرداخت اينترنتي بوده است.
وي تصريح كرد: ثمره بيش از يك دهه مشاركت‌هاي مردمي در بازسازي عتبات، مرمت و آماده سازي اين اعتاب مقدسه براي پذيرش خيل زائرين است. اين تلاش‌ها ضمن حفظ ميراث فرهنگي جهان تشيع و رغبت حضور زوار، زمينه‌ساز ترويج فرهنگ شيعي در بستر گردشگري مذهبي است كه البته در زواياي ديگر خود موجب شكل‌گيري چرخه فني، هنري و اقتصادي است.

منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین